Show simple item record

dc.contributor.advisorMüftüoğlu, Ahmet Edip
dc.contributor.authorAydoğdu, Abdullah
dc.date.accessioned2020-12-07T10:54:47Z
dc.date.available2020-12-07T10:54:47Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/135183
dc.description.abstractDünyada küreselleşme eğilimleri ve ülkelerin liberalleşme hareketleri hava taşımacılığı sektöründe faaliyet gösteren işletmelerde önemli değişikliklere neden olmuştur. Değişim ile gelen yüksek rekabet ve yeni ekonomik şartlar havayolu şirketlerinin yeni stratejilere yönelme ihtiyacını doğurmakta ve bu stratejiler sonucunda meydana gelen büyüme eğilimleri hem uluslararası hem de ulusal pazarlarda varlığını güçlü bir şekilde göstermektedir. Küresel ölçekte yaşanan bu gelişmeler hava taşımacılığı sektörünün hızla büyümesini sağlamış böylece sivil havacılık politikaları dünyanın pek çok ülkesinde olduğu gibi, Türkiye'nin de öncelikli politikalarından biri haline gelmiştir. Ülkemizde, iç hat havayolu taşımacılığının serbestleştirilmesi önemli bir dönüm noktası olarak hava taşımacılığı sektöründe çığır açmış ve genişleyen sektör olumlu ve olumsuz etkileri ile gelişimine devam etmektedir.Deniz uçakları ile yapılan taşımacılık hava taşımacılığı sektörünün henüz ufak bir parçasını oluşturmakla beraber son yıllarda gelişen teknolojiler ve artan ihtiyaçla hızlı bir şekilde pastadaki payını arttırmaktadır. Deniz uçakları 80 yılı aşkın bir süredir havacılık piyasasında bulunmaktadır. Ancak, 1950 yılından beri uçakların tasarımları ile ilgili her hangi bir değişiklik olmamıştır. Güçlü hava ve deniz yolu taşımacılığına karşı rekabet etmek zorunda kalan deniz uçağı taşımacılığının Kuzey Amerika'daki popülerliği son dönemde Avrupa'ya ve ülkemize sıçramıştır. Bununla beraber olumsuz etkileri, özellikle çevreye etkileri konusunda çalışmalara ve sektörün sağlıklı gelişimi için çok yönlü araştırmalara gerek duyulmaktadır.Bu çalışmada, dünyada ve ülkemizde deniz uçağı taşımacılığı araştırılmış olup ülkemizdeki bu tip taşımacılığın henüz başlangıç aşamasında olduğu görülmüştür. Bu açıdan ülkemizin bu taşımacılığa daha fazla önem vermesi, ilgili yönetmeliklerin deniz, hava ve kara güvenliği yönetimi modelleri ile geliştirmesi gerektiği tartışılmıştır. Etkilerin çevre boyutu incelenmiş, alınması gereken önlemler önerilmiştir.
dc.description.abstractGlobalization tendency and liberalization movements of countries have led to significant changes in business operating in the air transport sector. Changes in economic conditions and the high competition as a result of this change forced new airline companies to build up new strategies and as a result of this strategy, the growth trends in both international and national market shows a strong presence.These developments in global air transport industry has achieved rapid growth of the civil aviation policy, as in many countries of the world, it has become one of the priority policies in Turkey. In our country, deregulation of domestic air transport is a major turning point in the air transport industry and the development of this expanding sector, with positive and negative effects, is going on.The transportation via seaplane is in a small portion of the air transport industry yet but in recent years developing technologies and the growing needs increase its share in the pie. Seaplane is located in the aviation market for over 80 years. However, since 1950 related to the design of the aircraft has not been altered in any way. The seaplane transport, which must be compete against powerful air and maritime transport, are getting popular in North America and in recent years it has been spread to Europe and our country. However, adverse effects, especially on environmental impact are needed to be studied and for the healthy development of the sector a multifaceted research should be performed.In this study, the seaplane transportation in the world and in our country has been investigated and it is observed that, this type of transportation is in the early stages in our country. From this point of view, it have been discussed that our country should have given more importance to these transportation and related regulations should have developed by sea, air and land security management models. The environmental dimension of the effects has been examined and necessary precautions have been recommended.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDeniz Bilimleritr_TR
dc.subjectMarine Scienceen_US
dc.subjectUlaşımtr_TR
dc.subjectTransportationen_US
dc.titleTürkiye`de kısa mesafeli yolcu taşımacılığında deniz uçaklarının çevre ve güvenlik boyutlarının değerlendirilmesi
dc.title.alternativeSafety and environmental evaluation of the short range sea aircraft transportation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDenizel Çevre Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEcological environment
dc.subject.ytmPassenger transportation
dc.subject.ytmSea transportation
dc.subject.ytmAirplanes
dc.subject.ytmEnvironment
dc.subject.ytmSecurity
dc.subject.ytmSea transportation
dc.subject.ytmAir transportation
dc.subject.ytmSeaplane
dc.identifier.yokid10044103
dc.publisher.instituteDeniz Bilimleri ve İşletmeciliği Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid360935
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess