Show simple item record

dc.contributor.advisorSaatcioğlu, Cem
dc.contributor.authorMuslu, Aziz
dc.date.accessioned2020-12-07T10:54:29Z
dc.date.available2020-12-07T10:54:29Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/135179
dc.description.abstractKüresel turizm pazarında deniz turizminin önemi her gecen gün daha da artmaktadır.Ülkemiz önemli deniz turizmi kaynaklarına sahiptir. Kıyı yapısı, iklimi, insan kaynağı vedünyanın başka bir bölgesinde olmayan ahşap yat filosu ile benzersiz özelliklere sahiptir.Sahip olunan bütün bu özellikler ile kıyaslandığında deniz turizminin ülke ekonomisinekatkısı düşük düzeydedir. Sektördeki marinacılık dışındaki işletmeler faaliyetlerinisürdürmekte zorlanmaktadırlar. Deniz turizmi sağlayacağı direkt gelirin yansıra dolaylı olarakbirçok sektörün gelişmesini ve istihdamın artmasını sağlamaktadır. Özelikle yat inşa sanayiinilokomotifi konumundadır. Bütün bu nedenlerden dolayı ülkemiz için stratejik bir önemesahiptir. Doğru yönetildiği takdirde ülkeye sağladığı gelirin sürekli artması ve bu gelirin hiçtükenmemesi gibi özelliklere sahiptir. Geleneksel iş yapış şekilleri ile faaliyetlerini sürdürenbu işletmelerin doğru yönetilmesi, doğru stratejiler geliştirmesi ve modern yönetim teknikleriile mümkündür. Deniz turizmi için en doğru strateji farklılaştırma stratejisi olarak karşımızaçıkarmaktadır. Ülkemizdeki deniz turizmi işletmeleri belirledikleri bu strateji ile küresel denizturizmi pazarında ve Akdeniz çanağında rekabet üstü bir konuma gelebilecektir. Ürünfarklılaştırması; ürün bileşenlerini ek hizmetlerle çeşitlendirmek ve bazı fonksiyoneldeğişikliklerle olabileceği gibi en önemli ürün farklılaştırması kalite yönetim sistemi ilegerçekleşmektedir. Deniz turizmi ürünlerinden yüksek katma değer elde edilmesi, ürünfarklılaştırması ve kalite yönetimi ile sağlanabilir. Deniz turizmi sektörünün geleceği içinürün farklılaştırması ve kalite yönetiminin geliştirilmesi bir ihtiyaçtan çok zorunluluktur.
dc.description.abstractDeveloping Maritime tourism is taking more important part in the Global tourismsector day by day. Our country has important touristic resources in lieu of maritime. It hassignificant features like; coastal structure, climate, human resources, and fleet of woodenyachts which is unique in the world. In contrary having such huge number of features, shareof maritime tourism is rather lower in cumulative economics of the country income. Exceptfor yacht marinas, all other parts of maritime tourism companies are trying to survive in hardconditions. Besides direct profits, maritime tourism sector results development of subsidiarysectors and relevant employment. Especially yacht construction is the locomotive of thewhole sector. Considering all above important features, maritime tourism is strategicallyimportant for the economy of country. In case of proper management, a continuous profit andan endless income to the economy must be considered. It's possible to manage suchtraditionally management companies with developing true strategies and modern managementtechnics. The most correct technology is the differentiation strategy in maritime tourism. Ourmaritime tourism companies could be in higher level in world maritime tourism market andMediterranean basin with such strategies. Production differentiation could be possible withquality management system as well as differentiation of production components withadditional services. To gain high added value will be possible with production differentiationand quality management. Production differentiation and development of quality managementis must for the future of maritime tourism sector is rather than a need.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDenizciliktr_TR
dc.subjectMarineen_US
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTürkiye`de deniz turizminde ürün farklılaştırması ve kalite yönetimi
dc.title.alternativeProduct differentiation and quality management in Turkish marine tourism
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDeniz İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMaritime business
dc.subject.ytmMaritime turizm
dc.subject.ytmMaritime
dc.subject.ytmNaval vessels
dc.subject.ytmMarinas
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.subject.ytmTourism
dc.subject.ytmQuality management
dc.subject.ytmBusiness management
dc.subject.ytmAdministration science
dc.identifier.yokid10073318
dc.publisher.instituteDeniz Bilimleri ve İşletmeciliği Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid418813
dc.description.pages296
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess