Browsing TEZLER by Title
Now showing items 16425-16444 of 17195
-
Y kuşağının siyasal katılımı
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-10-28)Toplumların zaman içinde geçirdiği değişim ile yaş grupları arasında farklılaşmış soyut gruplar oluşabilir. Bu soyut gruplar `kuşak` olarak adlandırılmaktadırlar. Kuşakların oluşması ve kuşak üyelerinin benzer tutum ve ... -
Y. İ. Bulgakov, Rus büyükelçi N. Repnin`in İstanbul`a seyahati (1776), inceleme-tercüme
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-05-19)1775 yılında Çariçe II. Katerina, N. V. Repnin'i Osmanlı İmparatorluğu'na fevkalâde büyükelçi olarak tayin etmiş ve elçiliğin asıl misyonunu iki ülke arasındaki ilişkileri kuvvetlendirmek şeklinde belirlemişti. ... -
Yabanci dil öğretiminde toplam kalite yönetimi ve K. K. K. lisans okulunda toplam kalite yönetiminin uygulanabilirliğinin araştırılması
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)oz Bu çalışma, ülkemizdeki eğitim sistemi içerisinde özellikle de yabancı dil eğitiminde Toplam Kalite Yönetimi 'nin uygulanabilirliliğini; model okul K.K.K. Lisan Okulunda inceleyip, Toplam Kalite Yönetimi'nin ... -
Yabancı ceza kanunlarının ülkede uygulanması
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06) -
Yabancı devletlerden alınan velayet kararlarının tenfizi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Çalışmamızda, yabancı devletlerden verilen velayete ilişkin kararların Türkmahkemelerinde tenfizi ele alınmıştır. İncelenen konu kapsamında, MÖHUK'takigenel tanıma ve tenfiz düzenlemelerine yer verilmekle birlikte, ... -
Yabancı dil derslerinde çocuk yazınının kullanımı
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06) -
Yabancı dil kursları örneğinde Türkiye`de yabancı dil olarak Almanca öğretimi -sorunlar, öneriler-
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)6.ÖZET Yüksek Lisans Tezi olarak hazırladığımız bu çalışmada 'Ya¬ bancı Dil Kursları Örneğinde Türkiye'de Yabancı Dil Olarak Alman¬ ca Öğretimi'ni ele aldık ve değerlendirdik. Bu amaçtan hareket ederek, ... -
Yabancı dil olarak Almanca ders kitaplarının adaptasyonu. Konseptin bakış açıları ve uyarlama sürecindeki problemler. (Türkiye`deki Alman dili eğitimi hazırlık sınıflarına yönelik bir uygulama)
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)286 6. TURKISCHE ZUSAMMENFASSUNG Ülkemizde yabancı dil olarak Almanca eğitimi ve öğretimi gerek çokdillilik, gerekse çokkültürlülük boyutu ile yadsınamaz bir önem taşımaktadır. Son üç yıl içersinde Türkiye'de genel ... -
Yabancı dil olarak Almanca ögretiminde beden dilinin önemi ve işlevi- uygulamalı bir çalışma
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalısmada yabancı dil olarak Almanca derslerinde kültür aktarımı ilebirlikte beden dili ögretiminin de son derece önemli oldugu vurgulanmaktadır.Yabancı bir dili ögrenmenin temelinde yatan gereksinim karsılıklı ... -
Yabancı dil olarak almanca öğretiminde alıştırmaların gelişim çizgisi ve Sprack Hkurs Deutsch ders kitabında alıştırma düzeni
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Yüksek Lisans Tezi olarak hazırladığımız bu çalışmamızda Almanca öğretiminde kullanılan ders kitaplarının ayrılmaz bir bölümünü oluşturan alıştırmaların Almanca dil öğretim yöntemlerine bağlı kalarak geçirdikleri ... -
Yabancı dil olarak Almanca öğretiminde duyma -anlama becerisi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüz iletisim teknolojisindeki bas döndürücü gelismeler, insanların birbiri iledogrudan iletisim kurma imkânlarını da hızlandırmıstır. letisim araçları ile yazınınyanında, ses ve görüntünün birlikte iletilebilmesi, ... -
Yabancı dil olarak Almanca öğretiminde sözcük öğretimi ve yeni yönelişler
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Oz Küreselleşen, devamlı değişen dünyamızda, bir yabancı dil bilmenin önemi gittikçe artmaktadır. Genç bir nüfusa sahip olan ülkemiz, Avrupa Birliği 'nin eşiğinde ve dünyanın gözü önünde yabancı dil sorununu çözmeye ... -
Yabancı dil olarak Almanca öğretiminde uzmanlık dilini kazandırmada okuma-anlamanın işlevi (Örnek: Bankacılık metinleri)
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)5. Ö Z E T Yüksek lisans tezi olarak yapılan bu çalışmanın amacı, yüksek öğretim kurumlarımızda sürdürülen yabancı dil derslerinde okuma-anlama becerisini geliştirme çalışmalarına katkıda bulunmak ve öğrencilere kendi ... -
Yabancı dil olarak Almanca öğretiminde yazınsal metin kullanımı (değerlendirme ve öneriler)
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)124 ZUSAMMENFASSUNG In der vorliegenden Arbeit wird das Thema ` Die Einbeziehung literarischer Texte in den Unterricht Detsch als Fremdsprache an den staatlichen Gymnasien in der Türkei` bearbeitet. Um ein solches Thema ... -
Yabancı dil olarak Almanca öğretiminde yöntem sorunu (Eleştirel bir yaklaşım)
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06) -
Yabancı dil olarak Fransızcanın öğretimi ve dil-kültür bağıntısı
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06) -
Yabancı dil olarak İngilizce öğreticilerinin beyin uyumlu öğrenme ilkeleri hakkındaki bilgilerinin ve tutumlarının ölçülmesi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Öğrenen organın doğasına uygun öğretim yapabilme ilkelerinin belirlenmesi ile beyin uyumlu öğrenme kuramı eğitim terminolojisinde yerini almıştır. Beyin uyumlu öğrenme, öğrencinin fizyolojisini, ruhsal durumunu ve çevresini ... -
Yabancı dil olarak İngilizce öğretmenlerinin ölçme değerlendirme bağlamında tutum ve yaklaşımları
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Yabancı dil eğitimi hızlı bir değişim sürecindedir. Bu değişimin itici gücü ise toplumsal, siyasal ve ekonomik yapılanmalardaki değişimlerdir. Yabancı dil öğretiminde iletişimsel yaklaşımların gelişmesi dil sınavlarını ... -
Yabancı dil olarak İngilizce öğretmenlerinin yetiştirilmesinde kuram ve uygulama boyutuyla oluşturmacı yaklaşım
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-03-17)Hızla değişen günümüzün dünyasında eğitim ve yabancı dil eğitimi kavramlarının yenianlamlar kazanması kaçınılmazdır. Oluşturmacılık yaklaşımı eğitime bütüncül bir dünyagörüşü, işbirliği, çeşitlilik ve eşitliğe saygı, ... -
Yabancı dil olarak İngilizce ve Türkçe öğretimi a1 ve a2 seviyesindeki ders kitaplarının söz varlığı bakımından karşılaştırılması
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-03-30)Dil öğrenmenin temel amaçlarından biri iletişimdir, etkili ve sağlıklı bir iletişim kurmak için ise kişinin sahip olduğu sözcük hazinesi çok önemlidir. Kişi etkili iletişim kurabilmek veya iletişimin kalitesini artırabilmek ...