Show simple item record

dc.contributor.advisorAldağ, Habibe
dc.contributor.authorGökhan, Ayşegül
dc.date.accessioned2020-12-07T10:40:11Z
dc.date.available2020-12-07T10:40:11Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/133376
dc.description.abstractAraştırmanın genel amacı sera gazı etkisi, asit yağmurları ve ozon tabakası delinmesi konularında; klasik öğretim tasarımı ilkeleri temelinde düzenlenen metin, nedensel-mekaniksel içerik düzenlemesine dayanan metin ve nedensel-mekaniksel içerik düzenlemesine dayanan elle çizim animasyonla öğretimin öğrencilerin konuyla ilgili akademik başarılarına etkisini ve öğretimde kullanılan araçlara ilişkin öğrenci görüşlerini araştırmaktır.Çalışma grubunu Seyhan Anadolu Lisesi 10. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Birinci deney grubunda 25, ikinci deney grubunda 29 ve kontrol grubunda ise 27 öğrenci yer almıştır. Birinci deney grubundaki öğretim; nedensel-mekaniksel içerik düzenlemesine dayanan elle çizim animasyonu kullanılarak gerçekleştirilirken, ikinci deney grubunda öğretim; nedensel-mekaniksel içerik düzenlemesine dayanan metin kullanımıyla gerçekleştirilmiştir. Kontrol grubunda gerçekleştirilen öğretim ise klasik öğretim tasarımı ilkeleri temelinde düzenlenen metin kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Veri toplama araçları olarak akademik başarı testi ve öğretim materyallerine ilişkin öğrenci görüş anketi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS 17 programında ANOVA ve ANCOVA testleri ile analiz edilmiştir.Çalışmanın sonunda nedensel-mekaniksel içerik düzenlemesine dayanan elle çizim animasyonunun kullanıldığı öğretimin, nedensel-mekaniksel içerik düzenlemesine dayanan metinle ve klasik öğretim tasarımı ilkeleri temelinle düzenlenen metinle öğretime kıyasla öğrencilerin akademik başarılarında daha etkili olurken, nedensel-mekaniksel içerik düzenlemesine dayanan metnin kullanıldığı öğretimin, klasik öğretim tasarımı ilkeleri temelinde düzenlenen metne kıyasla öğrencilerin akademik başarılarında daha etkili olduğu belirlenmiştir. Birinci ve ikinci deney gruplarındaki öğrencilerin kullanılan öğretim materyallerine ilişkin, kontrol grubu öğrencilerine kıyasla daha fazla olumlu görüşlere sahip oldukları tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Sera gazı etkisi, asit yağmurları, ozon tabakası delinmesi, içerik düzenlemesi, mekaniksel düşünme, nedensel düşünme, animasyon
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to investigate the effect of content design based on classical instructional principles and theories, content design based on causal-mechanistic reasoning model and hand drawn animation development based on causal-mechanistic reasoning model related to the greenhouse gases, acid rain and ozone depletion issues. In addition students opinions about the textual-contents and instructional software is investigatedThe study group is consisting of tenth grade students attending to the Seyhan Anadolu High school. There are 25 students in the first experimental group, 29 students in the second experimental group and 27 students in the third control group. The first experimental group learned the subject via animation designed based on causal-mechanic reasoning model; the second experimental group learned the subject via text designed based on causal-mechanic reasoning model and the third group learned the subject via text designed based on classical instructional design principles. An achievement test and a survey about the student opinion are used to gather data. Data is analyzed using ANOVA and ANCOVA statistical techniques with SPSS 17 software.The study result showed that there is a significant difference between achievement score of cued, hand drawn animation and the other groups. Also a significant difference is detected between achievement scores of causal-mechanic and the achievement score of control group. More positive opinions belong to the students in the animation group compared to the other groups.Keywords: Greenhouse effect, acid rain, ozone depletion, content design, mechanic thinking, causal thinking, animation.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrta öğretimde sera gazı etkisi, asit yağmurları ve ozon tabakası delinmesi konularında animasyonla öğretimin akademik başarıya etkisi
dc.title.alternativeThe effect of animation on academic achievement of the greenhouse gas effect, acid rain and depletion of ozone layer topics in secondoray education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmGreenhouse gases
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmAnimation
dc.subject.ytmSecondary education
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmScience
dc.subject.ytmAcid rain
dc.subject.ytmOzone depletion
dc.subject.ytmSuccess
dc.identifier.yokid399533
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid300323
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess