Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzgen, Hüseyin
dc.contributor.authorÖzseven, Mustafa
dc.date.accessioned2020-12-07T10:37:48Z
dc.date.available2020-12-07T10:37:48Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/133044
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Adana ilinde yerleşik işletmeler üzerinde, uluslararası pazarlara giriş biçiminin seçiminde, yerel pazar faktörlerinin etkisini araştırmaktır. Bu araştırmada kullanılan veriler, anket yöntemiyle elde edilip, istatistiksel paket program yardımı ile analiz edilmiştir ve araştırmanın esas bulguları, probit regresyon yöntemi kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, işletmelerin, uluslararası pazarlara giriş biçiminin seçiminde etkisi olan yerel pazar faktörlerinin, Adana'da yerleşik işletmeler üzerinde, etkisi olmadığı tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Giriş Biçimi, Kaynak Üstenme, Yerel Pazar Faktörleri, Uluslararasılaşma Süreci
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the effects of local market factors on choosing the entry mode of firms that are located around the city of Adana while they have been entrying to the international markets. The data used in this study were obtained by the questionnaire survey method, analyzed by using the statistical software program, and main findings of the study have been evaluated by using the probit regression method. This study indicates that local market factors that have effects on choosing the entry mode of firms during their entrances to the international markets, have no effect on those firms that are located in Adana.Key Words: Mode of Entry, Resource Commitment, Local Market Factors, Process of Internationalization.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİşletmelerin uluslararası pazarlara giriş biçiminin seçiminde yerel pazar faktörlerinin etkisi üzerine Adana ilinde bir araştırma
dc.title.alternativeThe effects of local market factors on choosing the entry mode of firms in the international markets: A study on the firms located in Adana
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmInternational markets
dc.subject.ytmLocal initiatives
dc.subject.ytmMarket selection
dc.subject.ytmAdana
dc.identifier.yokid412075
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid300354
dc.description.pages152
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess