İşbirlikli öğrenme yönteminin öğrencinin matematik başarısı ve matematiğe ilişkin tutumu üzerindeki etkililiği: Bir meta-analiz çalışması
dc.contributor.advisor | Tarım, Kamuran | |
dc.contributor.author | Özdemirli, Gülfer | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:37:39Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:37:39Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/133027 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada 1988-2010 yılları arasında, işbirlikli öğrenme yönteminin matematik başarısı ve matematiğe ilişkin tutum üzerine etkililiğini geleneksel yöntemle karşılaştıran deneysel çalışmalar derlenerek meta-analiz yöntemiyle birleştirilmiştir. Meta-analize toplam 26 (n= 36) çalışma dâhil edilmiştir. İşbirlikli öğrenme yönteminin akademik başarı üzerindeki genel etki büyüklüğü d++ = 0.59 ( 95 % GA: 0.38 ile 0.80) , matematiğe ilişkin tutum üzerine etki büyüklüğü d++ = 0.16 ise olarak bulunmuştur. Başarı açısından elde edilen etki büyüklüğü orta ölçekte, pozitif ve anlamlı iken tutum açısından elde edilen etki büyüklüğü ise küçük ölçekte, pozitif ve anlamlıdır. Sonuç olarak işbirlikli öğrenme yöntemi geleneksel yönteme göre hem başarı hem de tutum açısından daha başarılı bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: İşbirlikli Öğrenme Yöntemi, Matematik Başarısı, Meta-Analiz, Etki Büyüklüğü, Tutum | |
dc.description.abstract | In this research, experimental studies comparing the effectiveness of cooperative learning method to traditional method up on mathematical achievement and attitude are combined together meta-analytical review method. 26 (n= 36) studies are included in to the meta-analysis. Mean effect size calculated for the achedemic achievement is d++ = 0.59 ( 95 % CI: 0.38 to 0.80). . This is middle scale, positive and significant effect size. the effect size calculated for the attitude toawrds math is d++ = 0.16 (95 % GA= -0.20 ile 0.52). This is small scale, positive and significant effect sizeAt the end of the research, it is found that according to the traditional learning method of cooperative learning is more successful in terms of both achievement and attitude.Keywords: Cooperative Learning Method, Mathematic Achievement, Meta-Analysis, Effect Size, Attitude | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İşbirlikli öğrenme yönteminin öğrencinin matematik başarısı ve matematiğe ilişkin tutumu üzerindeki etkililiği: Bir meta-analiz çalışması | |
dc.title.alternative | The effect of cooperative learning up on mathematical achievement and attitude: A meta-analysis of findings | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Mathematics lesson | |
dc.subject.ytm | Mathematics | |
dc.subject.ytm | Mathematical skill | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.subject.ytm | Cooperative learning | |
dc.subject.ytm | Meta analysis | |
dc.subject.ytm | Mathematics achievement | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.identifier.yokid | 412947 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 299883 | |
dc.description.pages | 98 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |