Show simple item record

dc.contributor.advisorTarım, Kamuran
dc.contributor.authorÖzdemirli, Gülfer
dc.date.accessioned2020-12-07T10:37:39Z
dc.date.available2020-12-07T10:37:39Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/133027
dc.description.abstractBu çalışmada 1988-2010 yılları arasında, işbirlikli öğrenme yönteminin matematik başarısı ve matematiğe ilişkin tutum üzerine etkililiğini geleneksel yöntemle karşılaştıran deneysel çalışmalar derlenerek meta-analiz yöntemiyle birleştirilmiştir. Meta-analize toplam 26 (n= 36) çalışma dâhil edilmiştir. İşbirlikli öğrenme yönteminin akademik başarı üzerindeki genel etki büyüklüğü d++ = 0.59 ( 95 % GA: 0.38 ile 0.80) , matematiğe ilişkin tutum üzerine etki büyüklüğü d++ = 0.16 ise olarak bulunmuştur. Başarı açısından elde edilen etki büyüklüğü orta ölçekte, pozitif ve anlamlı iken tutum açısından elde edilen etki büyüklüğü ise küçük ölçekte, pozitif ve anlamlıdır. Sonuç olarak işbirlikli öğrenme yöntemi geleneksel yönteme göre hem başarı hem de tutum açısından daha başarılı bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: İşbirlikli Öğrenme Yöntemi, Matematik Başarısı, Meta-Analiz, Etki Büyüklüğü, Tutum
dc.description.abstractIn this research, experimental studies comparing the effectiveness of cooperative learning method to traditional method up on mathematical achievement and attitude are combined together meta-analytical review method. 26 (n= 36) studies are included in to the meta-analysis. Mean effect size calculated for the achedemic achievement is d++ = 0.59 ( 95 % CI: 0.38 to 0.80). . This is middle scale, positive and significant effect size. the effect size calculated for the attitude toawrds math is d++ = 0.16 (95 % GA= -0.20 ile 0.52). This is small scale, positive and significant effect sizeAt the end of the research, it is found that according to the traditional learning method of cooperative learning is more successful in terms of both achievement and attitude.Keywords: Cooperative Learning Method, Mathematic Achievement, Meta-Analysis, Effect Size, Attitudeen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİşbirlikli öğrenme yönteminin öğrencinin matematik başarısı ve matematiğe ilişkin tutumu üzerindeki etkililiği: Bir meta-analiz çalışması
dc.title.alternativeThe effect of cooperative learning up on mathematical achievement and attitude: A meta-analysis of findings
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematical skill
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmCooperative learning
dc.subject.ytmMeta analysis
dc.subject.ytmMathematics achievement
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.identifier.yokid412947
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid299883
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess