28 Şubat sürecinin Türk eğitim sistemine etkileri ve iktidar-muhalefet partilerinin tutumu
dc.contributor.advisor | Çukurova, Bülent | |
dc.contributor.author | Gürkan, Hasan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:35:44Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:35:44Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/132751 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, Türk siyasal hayatı ve Türk eğitim sisteminde büyük bir dönüm noktası olan, tarihe ?28 Şubat Süreci? olarak geçen bir dönemin, Türk eğitim sistemine etkisi ile bu süreçte iktidar ve muhalefetin partiler üzerinden tutumları ele alınmıştır.28 Şubat 1997 tarihli Milli Güvenlik Kurulu toplantısında alınan;?Tarikatlarla bağlantılı özel yurt, vakıf ve okullar, devletin yetkili organlarınca denetim altına alınarak Tevhid-i Tedrisat Kanunu gereği Millî Eğitim Bakanlığı'na devri sağlanmalıdır.?Genç nesillerin körpe dimağlarının öncelikle cumhuriyet, Atatürk, vatan ve millet sevgisi, Türk milletini çağdaş uygarlık düzeyine çıkarma ülkü ve amacı doğrultusunda bilinçlendirilmesi ve çeşitli mihrakların etkisinden korunması sağlanmalıdır,?8 yıllık kesintisiz eğitim, tüm yurtta uygulamaya konulmalıdır,?Temel eğitimi almış çocukların, ailelerinin isteğine bağlı olarak, devam edebileceği Kur'an kurslarının Millî Eğitim Bakanlığı sorumluluğu ve kontrolünde faaliyet göstermeleri için gerekli idari ve yasal düzenlemeler yapılmalıdır.?Cumhuriyet rejimine ve Atatürk ilke ve inkılâplarına sadık, aydın din adamları yetiştirmekle yükümlü, milli eğitim kuruluşlarımız, Tevhid-i Tedrisat Kanunu'nun özüne uygun ihtiyaç düzeyinde tutulmalıdır,gibi kararlar Türk eğitim sisteminin seyrini önemli bir şekilde etkilemiş ve bu bir kesim tarafından eğitimde reform, bir diğer kesim tarafından darbe süreci olarak adlandırılmıştır.Sekiz yıllık kesintisiz zorunlu eğitim ve meslek liselerinin, özellikle İmam Hatip'lerin orta kısımlarının kapatılması kararları büyük tartışmalar yaratmış, bu süreçte Necmettin Erbakan başbakanlığındaki Refah-Yol hükümeti dağılmış ve daha sonra gelen hükümetler bu kararları uygulamak durumunda kalmışlardır. Dolayısıyla, Milli Eğitim sistemi bu kararlara göre şekillenmiş ve kararların uygulanabilmesi için çeşitli projeler hayata geçirilmiştir. | |
dc.description.abstract | In this study, a date called ?The February 28 Process? which is a turning point in Turkish Political Life and Turkish Education System,and its effect to the Turkish Education System and the attitudes of the Government and Opposition Parties is discussed.The decisions taken in National Security Council in February 28, 1997 as followings :?The private dormitories, foundations and schools connected with the religious sects must be controlled by the authorized government?s organs and ensured to be transferred to the Ministry of National Education because of ?Tevhid-i Tedrisat Rule??It must be ensured that young generations should be aware of Republic, Atatürk and fondness of Homeland and Nation and of the aim to be modern civilization of Turkish People and to protect from effects of various focuses.?Eight year continuous education should be implemented all at home.?The necessary administrative and legal arrangements should be made for the children received the basic education, depending on the request of their families who will continue to attend the Kur?an Courses and for them to operate in the responsibility and control of the Ministry of Education.?Our National Education Establishments, responsible for raising enlightened religious leaders who are loyal to Republic Regime and Atatürk?s Principles and Revolutions, should be kept at the proper level to the core of the Unification of Education Law.have affected the process of the Turkish Education System crucially and this is called reform in education by some people and called coup process by others.Eight-year compulsory education and vocational high schools, especially the decisions in the middle parts of the closure of Imam Hatip Schools, created a great debate. In this process, the Welfare-Way Government with the Prime Minister of Necmettin Erbakan separated and then latter governments had to implement these decisions. Therefore The National Education System has been shaped according to these decisions and several projects have been put into effect to implement these decisions. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Siyasal Bilimler | tr_TR |
dc.subject | Political Science | en_US |
dc.title | 28 Şubat sürecinin Türk eğitim sistemine etkileri ve iktidar-muhalefet partilerinin tutumu | |
dc.title.alternative | The effects of the February 28 process to the Turkish education system and the attitude of the government and opposition parties | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | 29 February 1997 decisions | |
dc.subject.ytm | İmam hatips | |
dc.subject.ytm | Education system | |
dc.subject.ytm | Turkish education system | |
dc.subject.ytm | Political parties | |
dc.subject.ytm | Refah Party | |
dc.identifier.yokid | 419848 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 299911 | |
dc.description.pages | 165 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |