Show simple item record

dc.contributor.advisorKaramustafa, Kurtuluş
dc.contributor.authorErbaş, Emre
dc.date.accessioned2020-12-07T10:34:02Z
dc.date.available2020-12-07T10:34:02Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/132523
dc.description.abstractBu çalışmada, tüketicilerin paket tur satın alma karar sürecinde algıladıkları risk faktörleri ile bu faktörlerin olası sebepleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu bağlamda, çalışmanın amacı, (a) kültür odaklı paket turların düzenlendiği Kapadokya Bölgesi örneğinde tüketicilerin paket tur satın alımlarındaki algılanan risk faktörlerini belirlemek, (b) algılanan risk faktörlerinin turistlerin kültürel özellikleri ile demografik özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediğini değerlendirmek ve (c) benzer nitelikte yapılan daha önceki çalışmaların sonuçları ile mevcut çalışmanın sonuçlarını karşılaştırmaktır. Bu amaca ulaşmak için, öncelikle mevcut literatür taraması yapılarak literatürdeki bilgiler doğrultusunda konuya bütünsel bir şekilde yaklaşılmış, daha sonra ise çalışma konusuyla ilgili birincil veri elde etmek amacıyla anket tekniğinden yararlanılmıştır. Anketler, Kapadokya bölgesini 2011 Mart ve Mayıs aylarında ziyaret eden yabancı turistlere uygulanmıştır.Çalışmada, turistlerin algıladıkları risk faktörlerinin, geldikleri ülke gruplarının kültürel özelliklerine ve demografik özelliklerine göre birtakım farklılıklar gösterdiği belirlenmiştir. Sonuç olarak, araştırma bulguları doğrultusunda, turizm sektöründeki planlayıcı ve politikacıların hizmet sunan işletmeleri sıkı bir şekilde denetlemeleri gerekliliği ile seyahat acenteleri ve tur operatörlerinin özellikle paket turların dağıtımı aşamasında dikkat etmesi gereken unsurlara yer verilmiştir.Anahtar Kavramlar: Paket tur; satın alma karar süreci; algılanan risk.
dc.description.abstractThis study determines the risk perception factors of tourists in the buying decision process and what causes these factors to occur. In this context, the aim of this study is, (a) to determine the tourists? risk perceptions towards culture-oriented package holidays organized to Cappadocia Region, (b) to examine whether the perceived risk factors differ depending upon the cultural characteristics of different country groups and demographic features of tourists and (c) to compare its results with the previous ones. In order to reach to its aims, first the relevant literature has been reviewed in an holistic way and then a survey study has been conducted to provide primary data. The questionnaires have been applied to foreign tourists visiting Cappadocia Region during the months of March and May in 2011.The findings of this study reveal that the risk factors vary depending on the demographics and cultural features of tourists. Consequentially, in line with the study findings, planners and policy makers have been suggested to control the service businesses tightly. Some issues, especially in the distribution stage of package holidays, needed to be taken into account by tour operators and travel agents have been emphasized.Keywords: Package holiday; buying decision process; perceived risk.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSatın alma karar sürecinde algılanan risk: Paket turlara yönelik bir uygulama
dc.title.alternativePerceived risk in buying decision process: An application on package holidays
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmRisk
dc.subject.ytmDecision making process
dc.subject.ytmDecision making
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmPurchasing decision
dc.subject.ytmPackage tour
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmTourism
dc.subject.ytmRisk Perception
dc.subject.ytmTourists
dc.identifier.yokid408375
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid285970
dc.description.pages166
dc.publisher.disciplineÜretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess