T-bağlantılarda (T-joint) yapıştırıcı ve malzemenin çekme dayanımına etkisinin araştırılması
dc.contributor.advisor | Demiral, Murat | |
dc.contributor.author | Can, Haşim | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:31:49Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:31:49Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/132213 | |
dc.description.abstract | Malzemelerin birleştirme teknikleri olarak birçok yöntem kullanılmaktadır. Bunlar cıvata, kaynak, lehim, perçin ve yapıştırıcı ile birleştirme olarak sınıflandırılabilir. Yapıştırıcı ile birleştirme kullanımı teknolojik gelişmelerden sonra hız kazanmıştır. Bu yöntem sayesinde farklı türden malzemeler birleştirilebilmekte ve lineer bir yük dağılımı elde edilebilmektedir. Yapıştırıcıların tercih edilmesindeki bir diğer neden, hafif ve ekonomik olmasıdır.Bu çalışmada yapıştırıcı ile birleştirilmiş yapılar üzerinde, yapıştırıcı ve malzeme kalınlığının çekme dayanımına etkisi araştırılmıştır. Malzeme olarak alüminyum, yapıştırıcı olarak uçak sanayisinde oldukça fazla tercih edilen Loctite EA 9394 Aero kullanılmıştır.Deneysel araştırmalar sonucunda malzeme kalınlığının artması ile yapıştırıcının çekme dayanımına etkisinin azaldığı görülmüştür. İnce malzemelerin yapıştırılması sırasında optimum yapıştırıcı kalınlığı seçilmelidir. Yapıştırıcı kalınlığının kuvvet dayanımına etkisinin doğru orantılı olmadığı gözlemlenmiştir. | |
dc.description.abstract | Many methods are used as joining techniques of the materials. These can be classified as bolt, welding, soldiring, rivet and joining with adhesive. The use of joining with adhesive had been increased after the technological developments. By means of this method, different types of materials can be combined and a linear load distribution can be obtained. Another reason to prefer adhesive is lightweight and economical. In this thesis study, the effect of thickness of material and adhesive on tensile strength of the bonded joint structures has been investigated. As a material aluminium and as an adhesive Loctite EA 9394 Aero, an adhesive which is quite preferred in the aircraft industry, was used. As a result of experimental studies, decreasing of the effect of adhesive on tensile strength with increasing material thickness was observed. During bonding of thin materials, the optimum adhesive thickness must be chosen. It was observed that, the effect of thickness of adhesive, on the force strength was not directly proportional. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.subject | Uçak Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Aircraft Engineering | en_US |
dc.title | T-bağlantılarda (T-joint) yapıştırıcı ve malzemenin çekme dayanımına etkisinin araştırılması | |
dc.title.alternative | Research of the effect on the tensile strength of the adhesive and metarial at T-joint | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Makina ve Uçak Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10124451 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 438726 | |
dc.description.pages | 72 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |