Show simple item record

dc.contributor.advisorAlyeksyeyenkov, Yurıy
dc.contributor.authorAbdullah, Wafaa Waheeb Abdullah
dc.date.accessioned2020-12-07T10:30:00Z
dc.date.available2020-12-07T10:30:00Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/131975
dc.description.abstractAraştırma, Diyala'daki Eğitim Genel Müdürlüğünün bir online eğitim portalının geliştirilmesi ve oluşturulması sırasında karşılaşılabilecek engellerin analiz edilmesini amaçlamaktadır. Irak'taki mevcut durumların öğrencilerin öğrenme imkânlarını elde etmelerini kısıtladığı tespit edilmiştir. Ülkedeki belirsiz durum nedeniyle hem öğretmenler hem de öğrenciler eğitim kurumlarına erişemiyorlar. Bu nedenle, öğrencilerin öğrenme ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla Irak Okullarında online portal veya e-öğrenme platformlarına yoğun şekilde ihtiyaç duyulmaktadır. Bu çalışmada, araştırmacı Irak Okullarında e-öğrenme platformunun (LMS: Öğrenme Yönetim Sistemi) uygulanmasını etkileyebilecek potansiyel engelleri analiz etmektedir. Özellikle, Algılanan Kullanım Kolaylığı (PEU) ile Algılanan Kullanışlılığın (PU) Öğrenme Yönetim Sisteminin Davranışsal Kullanma Niyeti (BIU) üzerindeki etkilerinin analizi; Algılanan Kullanım Kolaylığı ile Algılanan Kullanışlılığın Öğrenme Yönetim Sisteminin Kullanıma Yönelik Tutumu (ATU) üzerindeki etkilerinin değerlendirilmesi; Kullanıma Yönelik Tutum ile Davranışsal Kullanma Niyeti arasındaki ilişkinin incelenmesi; ve Irak'daki Eğitim Genel Müdürlüğünün bir online eğitim portalının geliştirilmesi ve oluşturulmasında karşılaşılan zorlukların farkına varması da dahil olmak üzere bazı hedefler geliştirilmiştir. Bu bağlamda, daha önce yayınlanmış olan araştırmalar, makaleler ve ders kitaplarından ikincil verilerin toplandığı karışık araştırma yöntemi kullanılmıştır. Ayrıca, birincil veriler Irak Okullarında farklı düzeylerde çalışan 210 katılımcı ile anket yapılarak toplanmıştır. Veriler, regresyon analizi, korelasyon analizi ve betimsel istatistikleri içeren farklı istatistiksel teknikler kullanılarak analiz edilmiştir. Bulgular PEU, PU, BIU ve ATU arasında pozitif bir korelasyonun olduğunu göstermektedir. Bu nedenle, ilgili makamların nihayetinde Algılanan Kullanım Kolaylığı ile Algılanan Kullanışlılığı etkileyen Davranışsal Kullanma Niyeti ile Kullanıma Yönelik Tutumu değiştirmek için Öğrenme Yönetim Sistemi ile ilgili farkındalığı artırmaları gerekmektedir.Anahtar Kelimeler: Öğrenme Yönetim Sistemi, Online Öğrenme, Yükseköğretim, Akla Dayalı Davranış Teorisi, Teknoloji Kabul Modeli.
dc.description.abstractThe research is aimed at analysing the barriers that could be faced during the development and building of an online educational portal of the general directorate of education in Iraq. It has been established that the current situations in Iraq are restricting the students to get optimal opportunities of learning. Both, teachers and students are unable to access the educational institutions, due to the unstable situation in the country. Therefore, there is an intense need of online portal or e-learning platforms in Iraqi Schools so as to fulfil the learning needs of the students. In this study, the researcher analyses the potential hurdles that could influence the implementation of e-learning platform (LMS: Learning Management System) in the Schools of Iraq. In particular, certain objectives are developed, including the analysis of the impacts of PEU and PU on BIU of LMS; the assessment of the impacts of PEU and PU on ATU of LMS system; examination of the relationship between ATU and BIU; and recognising the challenges in developing and building an online educational portal of the General Directorate of Education' in Iraq. In this regard, mixed research method is used in which secondary data is collected from already published researches, articles, and text books. Moreover, the primary data is collected by conducting survey questionnaire with the 210 participants, working on different levels at Iraqi Schools. The data is analysed through different statistical techniques that include: regression analysis, correlation analysis, and descriptive statistics. The findings show positive correlation between PEU and PU and BIU and ATU. Therefore, the concerned authorities are needed to spread awareness regarding LMS so as to alter BIU and ATU that ultimately impacts PEU and PU.Keywords: Learning Management System (LMS), E-learning, Higher education, Theory of Reasoned Action (TRA), Technology Acceptance Model (TAM)en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleProplems of building an online educational portal in Iraq
dc.title.alternativeOnlıne bir eğitim portalı olarak Irak'ta inşaat sorunları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgi Teknolojileri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10144953
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityTÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid453535
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess