Show simple item record

dc.contributor.advisorÇoban, Ali
dc.contributor.advisorFerhatosmanoğlu, Nilgün
dc.contributor.authorÇavdar, Ahmet Birol
dc.date.accessioned2020-12-07T10:28:47Z
dc.date.available2020-12-07T10:28:47Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-02-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/131789
dc.description.abstractRekabetin sürekli artış göstermesiyle iş dünyasında müşteri ilişkileri yönetiminin önemi artmaktadır. Müşteri yaşamboyu değeri, müşteri kârlılık hesaplama, profilleme ve sınıflandırma, müşteri ayrılma analizleri, müşteri geri kazanımı gibi analitik uygulamalarla sektör performansı önemli düzeylerde arttırılabilmektedir. Son yıllarda geleneksel verilerin yanı sıra, kullanıcıların başka kullanıcılarla etkileşimlerini gösteren sosyal ağ hareketleri de elde edilebilmektedir. Sosyal ağ veri madenciliğine ihtiyaç artış göstermekle birlikte, bu konunun mevcut veri analitik modelleri ile bütünleştirilmesi alanındaki araştırmalar henüz kısıtlıdır.Bu çalışmanın amacı, havayolu sektöründe müşteri yaşamboyu değerini tahmin etmek için, müşterinin uçuş bilgilerinin yanı sıra sosyal ağ bilgilerini de kullanan bir model geliştirmektir. Bu amaçla, öncelikle havayolu müşterilerinin müşteri yaşam boyu değerlerinin tahmini için bir regresyon modeli seçilir. Ardından, bu temel modelin müşterilerin sosyal ağ bilgileriyle geliştirilmesi için bir model önerilip, bu iki modelin performanslarını karşılaştırılır. Son olarak, müşteri ilişkileri yönetimi uygulamaları için, önerilen model kullanılarak birkaç havayolu müşteri analizi vakası örneklendirilir.
dc.description.abstractCustomer Relationship Management (CRM) has become essential in the business world where competition exhibits a steady increase. Business performance can be significantly improved through analytical applications such as estimation of customer lifetime value (CLV), profitability computation, profiling, classification, customer retention and churn analyses. In recent years, besides traditional data, social network behaviors of users and the interactions among them can be obtained. Although the need for social network data mining activities has been increasing, research on their integration with existing data analytical models is still limited.The purpose of this study is to develop a model for estimating customer value in airline industry that utilizes customers' flight information as well as their social network information. For this purpose, firstly, a regression model for airline customers to estimate their CLVs is adopted. After that, a method for enhancing this base model with customers' social network information is proposed and the performances of the both models are compared. Lastly, some airline customer analysis cases using the proposed first model for CRM applications are exemplified.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.subjectMühendislik Bilimleritr_TR
dc.subjectEngineering Sciencesen_US
dc.titleAirline customer data analytics integrated with social network information
dc.title.alternativeSosyal ağ bilgisi ile bütünleştirilmiş havayolu müşterisi veri analitiği
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-13
dc.contributor.departmentMühendislik Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmElectronic customer relations management
dc.subject.ytmMultiple linear regression
dc.subject.ytmMulti dimensional forecasting methods
dc.subject.ytmSocial networks
dc.identifier.yokid10138177
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityTÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid457913
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess