Experimental investigation the effects of using ethanol-gasoline 750 and 450 on the performance and exhaust emmision of spark ignition engine in Iraq
dc.contributor.advisor | Elfarra, Munir | |
dc.contributor.advisor | Nasır, Kadhım Fadhıl | |
dc.contributor.author | Al-Gburi, Hussein | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:27:46Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:27:46Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/131664 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, gazolin (%E,10%E.20%E,%30E,40%E,50%E) %99.9'luk saf etonolün eklenmesiyle elde edilen 750,450 karışımın motor performansına ve kıvılcım çakmaklı (SI) motorun karakteristik emilimi üzerine etkileri analiz edilmiştir.Deneyde,içten yanmalı motor (ICE) tekli çevrim ve dört aşamalı kıvılcım çakmaktan oluşmaktadır.Performans testleri, fren gücü(Bp),fren özel yakıt tüketimi(Bsfc),fren ısıl (termik)verim (nbth), volumetrik (hacimsel)verim (nV) ve karbondioksit(Co2),karbon monoksit(CO) ve hidrokarbondan(HC)kaynaklı emilimler için yapılmıştır.Ölçüler farklı motor hızları olan (1500- 2500 rpm) iki durumda yürütülmüştür.Birinci durum yüklü ikinci durum yüksüz olan durumdur. 750,450 Etonol-gazolin yakıt karışımları fren gücünü, fren ısıl (termik)verimi ve volumetrik (hacimsel)verimi artırır.Ayrıca, fren özel yakıt tüketimi önemli oranda azalır. 750,450 Etonol-gazolin yakıt karışımlarının artırılması karbon monoksit(CO) I ve karbon monoksit konsantrasyonunun azaldığı hidrokarbon(HC) emilimlerini azaltır. Tüm yakıt türlerinde motor hızı arttıkça egzoz gaz sıcaklığının arttığı fark edilmiştir. | |
dc.description.abstract | In this study, the effects of adding pure ethanol 99.9% (0%E, 10%E, 20%E, 30%E, 40%E, 50%E) to gasoline 750, 450 blends on the performance of engine and characteristic emission of SI engine are analyzed. In the experiment, the ICE includes single cylinder and four stroke spark ignitions. Performance tests were performed for brake power (Bp), brake specific fuel consumption (Bsfc), brake thermal efficiency (ηbth), volumetric thermal efficiency (ηV) and for carbon dioxide (Co2), carbon-monoxide (CO) and hydrocarbon born (HC) emissions. The measurements were achieved under various engine speeds (1500- 2500 rpm) for two cases, the first one with load and the second case without load. Ethanol- gasoline750 and 450 blends fuel increase the brake power, brake thermal efficiency and volumetric efficiency. Also, the (Bsfc) slightly decreases by using the mentioned blends. Increasing the ethanol- gasoline750 and 450 blends fuel decrease the CO and HC emissions. It was detected that the exhaust gas temperature increasesas engine speed increases for all fuel types. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.title | Experimental investigation the effects of using ethanol-gasoline 750 and 450 on the performance and exhaust emmision of spark ignition engine in Iraq | |
dc.title.alternative | 750 ve 450 etanol benzin kullanımının Irak'ta kıvılcım ateşlemeli motorun performansı ve egzoz emisyonu üzerindeki etkilerinin deneysel incelemesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Makina ve Uçak Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10142744 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 457917 | |
dc.description.pages | 115 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |