Now showing items 1-11 of 11

    • Bir sosyal ağ olarak facebook kullanmayan kişilerin yalnızlık algıları, kendini açma biçimleri ve etkileşim kaygıları 

      Derin, Gül Deniz (İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmanın temel amacı, çevrim içi ağlardan biri olan Facebook'u kullanmayan bireylerin yalnızlık algıları, kendini açma biçimleri ve etkileşim kaygıları ile bu kişilerin Facebook kullanıcısı olmamaları arasında ...
    • Kültür endüstrisinde bellek yitimi: Ekran belleği 

      Eyrek, Aysun (İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-08-05)
      Kültür endüstrisi içinde yer alan ekran teknolojisi; büyük ekranla başlayan yolculuğunu (televizyon, bilgisayar) ekranı avuç içine sığacak kadar küçülterek (akıllı telefon, saat ve dijital gözlük…) ürün yelpazesini ...
    • Medeniyetler çatışması bağlamında yeni medya ortamında siyasi parti ve ideolojik medyanın söylem analizi 

      Çeçen, Ahmet Faruk (İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-01-28)
      Yeni medya fenomeni ile beraber klasik medya araçlarının gündem belirleme ve olayları çerçeveleme gücünün tartışılmasına yol açacak şekilde siyasal hareketlerin kamuyla olan ilişkilerinin yeni bir evreye taşındığı ileri ...
    • Modern kent toplumunda Facebook ile yalnızlaşan gençlik: İstanbul Üniversitesi örneği 

      Şimşek, Tuba Nur (İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu tez kapsamında Facebook isimli sosyal ağın kullanımı, genç kullanıcılarında bir yalnızlığa sebep olup olmadığı incelenmiştir.İnceleme Facebook'u kullanan öğrencilere anket ve yalnızlık ölçeği uygulanarak yapılmış, ...
    • Sanal cemaatte ulus ve ulusçuluk 

      Narmanlioğlu, Haldun (İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Türkiye?de ulusal bütünlüğün ve kimliğin tehlikede olduğunu düşünenlerin internetteki sanal cemaatler vasıtasıyla yeni bir kimliklenme çabasına girdiği görülmektedir. Bu çalışmayla cemaat ve iletişim (community / communication) ...
    • Sosyal ağ sitelerinin popüler kültür aracı olarak bir analizi 

      Dönmez, Metin Enes (İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-10-12)
      Bu tez kapsamında sosyal ağ siteleri arasından Facebook'un popüler kültürün Türkiye'de ve dünyada kitlelere yayılabilmesi için bir araç işlevi görüp görmediği araştırılmıştır.Araştırma, Türkiye'de öğrenim ...
    • Sosyal ağlarda suç farkındalığı: facebook örneği 

      Çalici, Can (İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Adli Tıp Enstitüsü, 2018-08-06)
      Web 2.0 kavramı internet kullanıcılarının ortaklaşa ve paylaşarak yarattığı ikinci nesil internet hizmetleri için kullanılmaktadır. Web 2.0 akımı sonucunda ortaya çıkan başlangıçta iletişim kurmak ve bilgi paylaşmak için ...
    • Sosyal etki açısından sosyal paylaşım ağlarının kişilerarası iletişim kullanımları: Facebook kullanıcıları üzerine bir araştırma 

      Özdayi, Ebru (İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Gelişen İnternet teknolojisiyle birlikte son yıllarda ortaya çıkan sosyal paylaşım ağları, bir iletişim aracı olarak kullanılmaya başlanmıştır. Bu gelişme, sosyal paylaşım ağlarını kullanan kişiler arasındaki iletişimin ...
    • Sosyal medyada sergilenen olumlu yahut olumsuz tutumların sosyal kimlik ile ilişkisi 

      Baş, Osman (İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Çalışmamızda sosyal medyayı aktif kullananların, sosyal medyada olumsuz tutum sergileyenlerin ve kendini yakın hissettiği sosyal kimlik/grup hakkındaki tartışmalara farklı şekillerde yaklaşım sergileyenlerin sosyal kimlik ...
    • Sosyal paylaşım siteleri ve demokratikleşme ilişkisi: Facebook örneği 

      Çil, Serdar (İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Demokratik olarak adlandırılan yönetimlerin artık halklar tarafından tam anlamıyla benimsenmediği ve temsil sistemine olan inancın giderek zayıfladığı görülmektedir. Bu sebeple halkın tekrar demokratik sistemi benimsemesi ...
    • Türkiye`deki ergenlerin Facebook kullanım motivasyonları 

      Çelik, Aytekin (İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-05-18)
      Bilgi ve iletişimin çok önemli olduğu çağımızda, bilginin el değiştirmesini sağlayan ortam araçları süratle değişmektedir. Gündelik hayat pratiklerimiz ve kendimizi konumlandırma motivasyonumuz açısından bu değişim, etkisini ...