Show simple item record

dc.contributor.advisorSeçkin, Neslihan
dc.contributor.authorBulut, Gökalp
dc.date.accessioned2020-12-07T10:25:03Z
dc.date.available2020-12-07T10:25:03Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-02-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/131285
dc.description.abstractKöprü ayaklarındaki oyulmanın analizi için çeşitli geleneksel metodlar (örneğin Laursen, Neil, Jain ve Fischer Gunyakti, Johnson, Melville, Richardson ve Davis, Yanmaz) geliştirilmiştir. Bu çalışmada, otoyol ağında yer alan 1989 yılında inşaa edilmiş Ceyhan köprüsünün ayaklarındaki oyulma havza özellikleri dikkate alınarak literatürde geniş yer bulan bu yöntemler yardımı ile hesaplanmıştır. Burada uygulanan bu geleneksel yöntemlerin sonuçları da gerçek saha ölçümleri ile karşılaştırılmıştır. Ayrıca Ceyhan Köprüsü ayaklarındaki oyulmanın belirlenmesinde HEC-RAS yazılımı da kullanılmıştır. Program aracılığıyla, ayaklardaki su kotu ve ayaklar etrafındaki oyulma miktarı hesaplanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, köprü oyulma problemine karşı güvenilirlik değerlendirilmiştir. Elde edilen sonuçlar, Laursen, Günyaktı ve Yanmaz yönteminin diğerlerine kıyasla en iyi sonucu verdiğini göstermiştir.
dc.description.abstractNumerous conventional methods, such as Laursen, Neil, Jain ve Fischer Gunyakti, Johnson, Melville, Richardson and Davis, Yanmaz methods, have been developed for the analysis of scour at bridge piers. In current work, the scour at the pier of the Ceyhan Bridge which was built in 1989 in the Motorway Network was calculated with the help of those methods widely used in literature considering the basin characteristics. The results of these conventional methods applied herein were also compared with the actual field measurements. In addition, HEC-RAS software was also used in determining the scour at the pier of the Ceyhan Bridge. Via the program, the amount of water debris on the pier and the amount of the scour around pier were calculated. According to the obtained results, the reliability against bridge scour problem was evaluated. The results showed that Yanmaz, Gunyakti and Laursen methods gave best results in comparison with the others.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleKöprü ayaklarındaki oyulmalar üzerine yöntem araştırılması
dc.title.alternativeResearch method on scour at bridge piers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-02-15
dc.contributor.departmentİnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10139852
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid453410
dc.description.pages167
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess