Show simple item record

dc.contributor.advisorGeçkil, Tacettin
dc.contributor.authorYildiran, Ekrem Serdar
dc.date.accessioned2020-12-07T10:23:59Z
dc.date.available2020-12-07T10:23:59Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/131136
dc.description.abstractBu çalışmada, çeşitli özelliklere sahip filler katkı maddelerinin killi bir yol taban zemininin taşıma gücü üzerindeki etkileri araştırılmıştır.Bu amaçla Malatya-Kiltepe bölgesinden temin edilen bir kil zemininin içerisine kilin ağırlıkça %2.5, 5, 7.5, 10, 15 ve 20 oranlarında uçucu kül, sönmüş kireç, silis dumanı ve yüksek fırın cürufu ilave edilerek zemin numuneleri hazırlanmıştır. Numuneler üzerinde farklı su muhtevalarında proctor deneyleri yapılmış ve numunelerin maksimum kuru birim ağırlıkları ve optimum su içerikleri belirlenmiştir. Hazırlanmış olan saf ve katkılı numuneler 7 ve 28 günlük kür sürelerine tabi tutulduktan sonra serbest basınç ve CBR deneylerine maruz bırakılarak mukavemetleri ve taşıma güçleri belirlenmiştir. Ayrıca CBR değerlerinden faydalanılarak, katkıların yol üstyapı kalınlığına ve maliyetlerine olan etkileri tespit edilmiştir.Deneyler sonucunda silis dumanı haricindeki tüm katkıların killi zeminin mukavemetini artırdığı belirlenmiştir. Killi zeminin dayanımını en fazla artıran oranlar; %5 sönmüş kireç, %10 uçucu kül ve %20 oranında yüksek fırın cürufu olmuştur. Ayrıca mukavemeti artan killi zeminin, yol üstyapı kalınlığı ve maliyetinde ciddi oranda ekonomiklik sağladığı görülmüştür.
dc.description.abstractIn this study, the effects of filler fillers with various properties on the bearing capacity of a clay road floor were investigated.For this purpose, soil samples were prepared by adding 2.5, 5, 7.5, 10, 15 and 20% by weight fly ash, slaked lime, silica fume and blast furnace slag into a clay floor obtained from Malatya-Kiltepe region. Proctor tests were carried out on different water contents and maximum dry unit weights and optimum water contents of the samples were determined. The prepared and pure samples were subjected to cure times of 7 and 28 days and then subjected to free pressure and CBR tests to determine their strength and bearing strength. In addition, the effects of the additives on the road superstructure thickness and costs were determined by using CBR values.As a result of the experiments, it was determined that all additives except silica fume increased the strength of clayey soil. The rates that increase the strength of clayey soil at most; 5% slaked lime, 10% fly ash and 20% blast furnace slag. In addition, it has been seen that the clayey soil with increased strength provides a significant economic efficiency in road pavement thickness and cost.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleÇeşitli katkı maddelerinin yol taban zemini üzerindeki etkilerinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the effects of various additives on the road base ground
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-07
dc.contributor.departmentİnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10313042
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid607832
dc.description.pages128
dc.publisher.disciplineUlaştırma Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess