dc.contributor.advisor | Tılfarlıoğlu, Fatma Filiz | |
dc.contributor.author | Tosun, Mahmut | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:18:57Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:18:57Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/130528 | |
dc.description.abstract | Bireyin duygularını farkına varıp kontrol edebilmesi anlamına gelen duygusal zeka kavramı, ortaya çıktığından bu yana birçok bilimsel alanda büyük yankı bulmuştur. Kişinin hayat başarısındaki belirgin rolünü ortaya çıkarmak için konuyla ilgili sayısız araştırma yapılmış ve gelişmekte olan dünyada başarıya olan ihtiyaç ile birlikte duygusal zekanın önemi bir fırsat olarak addedilmiştir. Duygusal zeka insan hayatının birçok alanında önemli görüldüğünden bu kavram dil öğrenme alanında da incelenebilir. Türkiye?de birçok insan İngilizceyi yeterli düzeyde öğrenememekten şikayetçidir. Bu problemin altında belki de duygusal zeka ve alt faktörlerinin öğrenmeye olan etkisi yer almaktadır. Bu nedenlerden dolayı bu çalışma, duygusal zeka ile dil öğrenme becerileri arasındaki ilişkiyi belirleyerek İngiliz dil öğretimi (ELT) alanına katkı sağlamak için yapılmıştır. Söz konusu çalışma 2012 yılında Gaziantep?te bir vakıf üniversitesinde orta seviyenin altından (pre-intermediate) orta seviyenin üstüne (upper-intermediate) kadar olan 341 (180 erkek ve 161 kız) İngilizce Hazırlık Okulu öğrencisinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Veriler Bar-On EQ-i anketinin çalışmanın amacına göre uyarlanmış haliyle elde edilmiş, SPSS 16 kullanılarak analiz edilmiş ve anketin güvenirlik katsayısı .84 olarak tespit edilmiştir. Analizlerin sonucunda duygusal zekanın cinsiyetlere göre kişilerarası duygusal zeka (t= -3.69, p< .01) dışında anlamlı bir fark oluşturmadığı ortaya çıkmıştır. Bununla birlikte duygusal zeka ile dil başarısı (GPA) (r= .426, p< .01), ve de okuma (r= .298, p< .01), dinleme (r= .351, p< .01), yazma (r= .346, p< .01) ve konuşma (r= .299, p< .01) dil becerileri arasında anlamlı düzeyde olumlu ilişkiler ortaya çıkmıştır. Ayrıca, duygusal zeka faktörünün alt boyutları ve dil becerileri arasında da anlamlı düzeyde olumlu ilişkiler tespit edilmiştir. Duygusal zekanın dil başarısı ve dil becerileri üzerindeki etkiyi belirlemek için regresyon analizi kullanılmış ve duygusal zekanın dil başarısında güçlü bir etkisi olduğu belirlenmiştir (r2= .181, p<.01).Anahtar Kelimeler: Duygusal zeka, EQ, Bar-On, dil başarısı, dil becerileri. | |
dc.description.abstract | Emotional intelligence, as related with how an individual recognizes and manages his or her emotions, has made tremendous impact in scientific circles since the development of the concept. Countless researches have been done in order to assure its prominent role in an individual?s success in life. With the increasing demand for success in the developing world, the priority of emotional intelligence has also been regarded as an opportunity. Since emotional intelligence has been referred as crucial in many parts of people?s lives, it can be expanded into the world of language learning. In Turkey, most people complain about not being able to master the English language. The problem underlying this may be the effects of emotional intelligence and its subscales on learning. For this reason, this study has been conducted to fill a gap in the literature of ELT by focusing on the relationship between emotional intelligence and foreign language skills. The current study was conducted at a foundation university in Gaziantep in 2012. There were 341 (180 male and 161 female) English preparatory level students (from pre-intermediate to upper-intermediate) participating in the study. The data were collected using an adapted version of Bar-On EQ-i that has been designed for the purpose of the study and the reliability value was reported as .84. The data were analyzed using SPSS 16. After the analyses, except for the interpersonal EQ (t= -3.69, p< .01), no significant correlations were found between the genders. However, significantly positive correlations between emotional intelligence and language achievement (GPA) (r= .426, p< .01), and language skills- reading (r= .298, p< .01), listening (r= .351, p< .01), writing (r= .346, p< .01) and speaking (r= .299, p< .01) were shown. Moreover, significantly positive correlations between emotional intelligence subscales and language skills were also found. In order to determine the impact of emotional intelligence on language achievement (GPA) and language skills, regression analysis was applied to the data. The results showed that emotional intelligence is a strong predictor of language GPA (r2= .181, p<.01).Key Words: Emotional intelligence, EQ, Bar-On, language achievement, language skills. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | On the relationship between emotional intelligence and foreign language skills in ELT | |
dc.title.alternative | Yabancı dil öğretiminde duygusal zeka ile yabancı dil öğrenme becerileri arasındaki ilişki | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Language education | |
dc.subject.ytm | Emotional intelligence | |
dc.identifier.yokid | 10010852 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 345550 | |
dc.description.pages | 117 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |