MEB öğretmen kariyer basamakları yükselme sisteminin yeniden yapılanmasına yönelik nitel bir araştırma
dc.contributor.advisor | Şahin, Sevilay | |
dc.contributor.author | Kazoğlu, İsmail | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:18:23Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:18:23Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/130448 | |
dc.description.abstract | 21.yüzyılın rekabetçi ortamında işletmeler, ayakta durabilmek için çalışanlardan üst düzeyde verim almayı amaçlamaktadırlar. Çalışanların maddi ve manevi doyuma ulaştıklarında daha verimli olacaklarının farkında olan işletmeler, çalışanları doyuma ulaştıracak çeşitli faktörleri devreye koymaktadırlar. Çalışanlar için kariyer yapma mesleki doyum açısından önemli faktörlerden biridir. Çalışanlar kariyer basamaklarında yükseldikçe hem maddi gelir elde etmekte hem de manevi olarak doyum almaktadırlar. Özel kurum ve kuruluşlarda uygulanan kariyer yapma fırsatı ülkemizde bazı devlet memurluğu kademelerinde de görülmekte iken öğretmenlik meslek grubunda mesleki yükselme ve kariyer yapma fırsatları henüz kesin bir şekilde ortaya konamamıştır. Bunun bir sonucu olarak da öğretmenler kendilerini geliştirme çabası içine girmemekte ve mesleki olarak kendilerini yenileyememektedirler. Bu araştırmanın amacı Gaziantep ili Şehitkamil ve Şahinbey ilçelerindeki öğretmen ve yöneticilerin kariyer basamakları yükselme sistemindeki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini belirlemektir. Araştırma için gerekli veriler literatür taraması ve birebir görüşme tekniği yoluyla elde edilmiştir. Görüşme soruları 2011 Ulusal öğretmen çalıştayında kariyer basamaklarında bulunan sorunlar ve MEB'in yeni kariyer basamakları ile ilgili yaptığı açıklamalar incelenerek oluşturulmuştur. Hazırlanan görüşme soruları, alanında uzman iki öğretim üyesi tarafından değerlendirilmiştir. Ayrıca iki Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni tarafından ifade bozukluğu olan ve anlaşılması güç olan sorular düzeltilmiş ve forma son hali verilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Görüşme formunda araştırmaya katılanların cevaplamaları için 11 soru bulunmaktadır. Araştırmada elde edilen bulguların bazıları; araştırmaya katılan öğretmen ve yöneticiler kariyer basamakları sınavlarında alan soruları da sorulması, unvana göre sorumluluk verilmesi, yüksek lisans ve doktora mezunu öğretmenlere kariyer basamaklarında kolaylık sağlanması, unvan verilecek kontenjan sayısında sınırlama olmaması vb. şeklinde görüş bildirmişlerdir. | |
dc.description.abstract | In the competitive environment of the 21st century, organizations aim to benefit from their members at a maximum level to survive. Organizations which are well aware of the fact that members will be beneficent when satisfied spiritually and economically make use of some factors helping them feel satisfied. For employees, career advancement is one of the most important factors in terms of professional satisfaction. As employees advance in career stages, they both make more money and satisfy spiritually. Career opportunities provided for employees in business organizations may be seen in some state employee positions, however there are no such opportunities for professional advancement and pursuing a career in teaching profession. As there are no such advancement opportunities in teachers' professions, it may be stated here that teachers do not endeavor to improve themselves and adopt a stable position in their professions the purpose of the current study was to determine solutions to the problems regarding the career advancement system proposed by teachers and school administrators working in Şehitkamil and Şahinbey districts of Gaziantep province. Data for the current study were collected via literature review and face-to-face interview technique. In development of the interview protocol, the problems related to the career advancement system determined in the 2011 national teacher workshop and explanations by Ministry of National Education about a new career stages were examined, and an interview form/protocol was constructed. The questions were evaluated by two field specialists who were university lecturers. Furthermore, two Turkish Language and Literature teachers examined the questions in terms of its linguistic features. After this, some statements were re-evaluated and typed. The 11 questions in the interview protocol were posed to the participants, and the data were analyzed using content analysis method. According to some results, it was stated by the teachers that questions about content knowledge must be asked in the career advancement exam, responsibilities must be given in accordance with their career step, the advantages must be granted to teachers having a master or doctorate degree in the course of the promotion advancement phases, there should not be quota in number of the titles. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | MEB öğretmen kariyer basamakları yükselme sisteminin yeniden yapılanmasına yönelik nitel bir araştırma | |
dc.title.alternative | A qualitative study on the reconstruction of teachers' career development system in mone | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Career | |
dc.subject.ytm | Career Evaluation Examination | |
dc.identifier.yokid | 10013931 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 379278 | |
dc.description.pages | 160 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |