Show simple item record

dc.contributor.advisorCelkan, Hikmet Yıldırım
dc.contributor.advisorBay, Erdal
dc.contributor.authorAktemur, Birgül
dc.date.accessioned2020-12-07T10:18:18Z
dc.date.available2020-12-07T10:18:18Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/130438
dc.description.abstractÖğretmenlerin öğrenme ve öğretme sürecine yönelik uygulamalarını yansıtan en önemli kavramlardan biri öğretim program yaklaşımıdır. Program yaklaşımı programın amacı, içeriği, eğitim durumları ve değerlendirme gibi program öğeleri hakkında oluşturulmuş ortak inançlar sistemi olarak tanımlanmaktadır. Bir kişinin program yaklaşımı, o kişinin dünya görüşünü, önem verdiği değerleri ve sahip olduğu bilgiyi de yansıtması bakımından önemlidir. Bu kapsamda, araştırmanın amacı öğretmenlerin sahip oldukları öğretim program yaklaşımlarının analizini yapmaktır. Bu araştırmada betimsel tarama yöntemi seçilmiştir. Araştırma, Ankara ilinde bulunan ilkokullarda görevli 125 öğretmenin üzerinde gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanması sürecinde ölçme aracı olarak Program Yönelimleri Envanteri kullanılmıştır. Elde edilen veriler, ortalama ve standart sapma gibi tanımlayıcı istatistikler, tek yönlü Manova analizi, LSD testi, Pearson Momentler Korelasyon hesaplaması gibi metotlar kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin en çok bilişsel, daha sonra sırasıyla teknolojik-sistem, yeniden inşacı ve en az akademik program yaklaşımını benimsedikleri bulunmuştur. Bu bulguların bağımsız değişkenlere göre anlamlı farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir. Öğretmenlerin meslekteki deneyim sürelerine göre bilişsel, yeniden inşacılık ve hümanist öğretim program yaklaşımlarının farklılaştığı, ancak akademik ve teknolojik-sistem yaklaşımlarının farklılaşmadığı tespit edilmiştir. Cinsiyet değişkenine bağlı olarak ise öğretmenlerin öğretim program yaklaşımları arasında önemli bir farklılık olmadığı gözlenmiştir. Sonuç olarak, öğretmenlerin öğretim program yaklaşımlarının cinsiyet, mesleki deneyim süresi ve öğrenim düzeyine göre öğretim program yaklaşımları açısından anlamlı farklılıklar gösterdiği ve öğretim program yaklaşımlarının genel anlamda birbirleriyle ilişkili olduğu söylenebilir.Anahtar kelimeler: Program yaklaşımı, akademik, bilişsel süreçler, sosyal yeniden Kurmacı, insancıl, teknolojik(sistem).
dc.description.abstractThe most important concepts that reflect applications about teachers' teaching and learning period is teachers' program approach/belief. Program approach is described as `shared beliefs system that is created from program elements like program's purpose, content, education status and evaluation. One's program approach is important in point of reflecting the one's philosophy of life, important values, knowledge. In this context, purpose of this research is making analsys of teachers' own program approaches. Descriptive survey method is selected in this study. Research is performed on 125 teachers who are on job at elementary schools in Ankara. Program Orientations Inventory is used as measurement device during the period of data collection. The data obtained is analyzed with methods as; one-way MANOVA analysis, LSD test, Pearson Product Moment Correlation calculation, descriptive statistics like mean and standard deviation. At the end of the research, it is found out that teachers are mostly adopt cognitive in order of technological-system, re-constructivist and the least academic program approach. It is determined that these findings shows meaningful variety according to arguments. It is also determined that cognitive, re-constructivist and humanist program approach are varied according to teachers' years of experience in job, but academic and technological-system approaches are not. Depending on the gender variables, no major variety is observed between teachers' program approaches. As a result, in terms of curriculum approaches, teachers' program approaches shows meaningful differences according to gender, years of experience and education level and curriculum approaches can be associated with each other in general.Key Words: Program Approach, Academic, Cognitive Processes, Social Re-Fiction, Humane, Technological (System).en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin öğretim program yaklaşımlarının analizi: Ankara ili örneği
dc.title.alternativeAnalysis of teachers' program approaches
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmProgram
dc.subject.ytmScientific process
dc.subject.ytmHumanism
dc.subject.ytmReconstructionism
dc.identifier.yokid10032245
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid376437
dc.description.pages65
dc.publisher.disciplineEğitimde Program Geliştirme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess