İlköğretim matematik öğretmenliği birinci sınıf öğrencilerinin prizma ve silindir kavramlarına dair kavram imajlarının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Bozkurt, Ali | |
dc.contributor.advisor | Koç, Yusuf | |
dc.contributor.author | Güzel, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:18:15Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:18:15Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/130433 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada ilköğretim matematik öğretmenliği birinci sınıf öğrencilerinin prizmave silindir kavramlarına dair kavram imajları incelenmiştir. Türkiye'nin güneyindekibir devlet üniversitesinde 2011-2012 eğitim yılında ilköğretim matematiköğretmenliği bölümü 1. Sınıfına devam eden toplam 117 öğrenciye üç boyutlugeometrik kavramların bulunduğu bir form uygulanmıştır. Katılımcıların bu formdaverilen kavramlarla ilgili çağrışımları yazmaları ve uygun olanların şekilleriniçizmeleri istenmiştir. Bu çalışma kapsamında prizma ve silindir kavramları ile ilgiliveriler nitel olarak analiz edilmiştir. Katılımcıların genel olarak çağrışımdan ziyadetanım yapma eğiliminde oldukları ve şekilleri betimlemeye çalıştıkları görülmüştür.Ayrıca şekillerin yüzeylerine ve açılımlarında oluşacak iki boyutlu şekillere aşırı birvurgu göze çarpmaktadır. Öte yandan katılımcıların büyük bir çoğunluğu prizma vesilindir kavramlarını dörtgen prizma ve dik dairesel silindir olarak algıladıklarıgörülmüştür. Katılımcıların silindir ve prizma şekilleri için çoğunlukla şekillerinarkalarını da aralıksız çizgilerle çizdikleri görülmüştür. Bu verilere dayanarakkatılımcıların prizma ve silindir kavramları ile ilgili kavram imajlarınınzenginleştirilemediği ve yanlış kavram imajları oluşturdukları söylenebilirAnahtar kelimeler: Geometri öğretimi, kavram imajı, prizma, silindir | |
dc.description.abstract | In this study, first year elementary mathematics education student's concept imageabout the concepts of prism and cylinder was investigated . During this research weworked with 117 participants who are first year students at a state university which islocated in the southern region of Turkey in the academic year 2011-2012. In order tocollect data, a form ıncluding three dimentional geometrical concepts was utilized.The participants were asked to write the connotations about given concepts and drawthe shapes of the appropriate ones. Within this study, the data about prism andcylinder were analysed qualitatively. It seems that the participants are generallyinclinable to define and portrayal the shapes instead of trying to connotative them.Also there is a conspicuity that, there were an over-emphasize on the planargeometrical shapes which appears on the face of the certain concepts. On the otherhand, most of the participants have a sense of the right circular cylinder as cylinderand sense of rectengular prism as prism. It's seemed that participants generally drawthe solid edges at back of the shapes. As the result of collected data, we can say thatparticipants' concept image about prism and cylinder could not been enriched. Inaddition, they have some incorrect concept images.Key words: teaching geometry, concept image, prism, cylinder | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim matematik öğretmenliği birinci sınıf öğrencilerinin prizma ve silindir kavramlarına dair kavram imajlarının incelenmesi | |
dc.title.alternative | İlköğretim matematik öğretmenliği birinci sinif öğrencilerinin prizma ve silindir kavramlarina dair kavram imajlarinin i̇ncelenmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Concept teaching | |
dc.subject.ytm | Geometry | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.identifier.yokid | 10030938 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 357660 | |
dc.description.pages | 70 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |