Show simple item record

dc.contributor.advisorBagçeci, Birsen
dc.contributor.authorÖzkan, Saliha
dc.date.accessioned2020-12-07T10:18:12Z
dc.date.available2020-12-07T10:18:12Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/130428
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı KPSS Türkçe Öğretmenliği Alan Bilgisi Testi'nin Türkçe öğretmenliği programı ile Türkçe öğretmenliği özel alan yeterlikleri açısından uygunluğunu incelemek ve öğretmen adaylarının alan bilgisini ölçmedeki yeterliliğini araştırmaktır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması yaklaşımı esas alınmıştır. Veri toplanmasında görüşme tekniği kullanılmış olup verilerin çözümlemesinde ise doküman incelemesi ve içerik analizinden yararlanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2013 yılında KPSS Türkçe Öğretmenliği Alan Bilgisi Testine girmiş Türkçe öğretmenliği mezunları oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında Türkçe Öğretmenliği Alan Bilgisi Testi'ne giren ve halen Gaziantep ili Şehitkâmil ve Şahinbey ilçelerindeki ortaokullarda görev yapan 23 bayan 10 erkek olmak üzere toplam 33 Türkçe öğretmeniyle görüşülmüştür. Veri toplamada araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgular incelendiğinde KPSS Türkçe Öğretmenliği Alan Bilgisi Testi'nin Türkçe öğretmenliği programındaki tüm dersleri kapsamadığı, alan derslerinin sınıflara göre ağırlığı ile soru ağırlıklarının uyuşmadığı, özel alan yeterlikleri kapsamında ise 17 sorunun özel alan yeterlikleri ile uyumlu olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerle yapılan görüşmeler sonucunda konu dağılımında alan eğitimine yönelik sorulara daha ağırlık verilmesi gerekliliği ortaya çıkmıştır. Ayrıca soru sayısının alan bilgisini ölçmede yetersiz olduğu görülmüştür. Bundan sonraki uygulamalarda sınavın kapsam geçerliliğinin artması için soru sayısının artmasının yararlı olacağı, soruların hazırlanırken lisans ders içeriklerinin ve özel alan yeterliklerinin göz önünde bulundurularak alan derslerinin tamamından soru hazırlanmasının yerinde olacağı söylenebilir. Anahtar Kelimeler: Türkçe Öğretmenliği Programı, alan bilgisi testi, özel alan yeterlikleri
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine compatibility of KPSS (Public Personnel Selection Exam) Turkish Teaching Field Knowledge Test in terms of Turkish teaching program and Turkish teaching specific field qualifications, and in terms of measuring field knowledge. The research employs survey model. For data collection and analysis, document analysis and interview techniques from qualitative research methods are employed.Study group of the research consists of Turkish teaching department graduates who entered KPSS Turkish Teaching Field Knowledge Test in 2013. A total of 33 Turkish teachers are interviewed, including 23 women and 10 men who entered Turkish Teaching Field Knowledge Test and who currently serve in secondary schools in Şehitkamil and Şahinbey districts of Gaziantep. As for data collection, semi-structured interview form prepared by the researchers is used. Data obtained as a result of research results are evaluated by means of content analysis.Considering the findings obtained as a result of the research, we may say that KPSS Field Knowledge Test does not cover all subjects in Turkish teaching program and 16 questions related to specific field qualifications are consistent. As a result of interviews with teachers, it is deemed necessary to give weight to questions towards field training in terms of subject distribution. In addition, it is noted that considered that the number of questions oriented towards measuring field knowledge is insufficient, and that it will be useful to increase number of questions in order to achieve higher scope validity, and finally it will be appropriate to prepare questions from all classes by considering undergraduate course contents and specific field qualifications.Keywords: Turkish Teaching Program, field knowledge test, specific field qualificationsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKPSS alan bilgisi testinin Türkçe öğretmenliği programı ve özel alan yeterlikleri kapsamında incelenmesi
dc.title.alternativeAnalysis of KPSS field knowledge test in terms of Turkish teaching program and specific field qualifications
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmTeaching profession knowledge courses
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmPrivate sphere
dc.subject.ytmProfessional competence
dc.identifier.yokid10048260
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid376442
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess