Bilim ve sanat merkezlerine yönelik karşılaştırmalı bir inceleme ve standartların belirlenmesi
dc.contributor.advisor | Summak, Mehmet Semih | |
dc.contributor.author | Şahin, Çiğdem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:18:06Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:18:06Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/130418 | |
dc.description.abstract | Türkiye'de üstün zekâlı ve yeteneklilerin eğitimi Bilim ve Sanat Merkezlerinde sürdürülmektedir. Standartların baz alındığı ülkeler, üstün zekâlı ve yetenekliler eğitiminde başarıyı yakalamış olan Amerika Birleşik Devletleri, İngiltere ve İsrail'dir. Bilim ve Sanat Merkezlerinin yapı ve işleyişi göz önüne alındığında incelenen örnek ülkelerdeki standartların Türkiye'deki Bilim ve Sanat Merkezlerine uyarlanabileceği öngörülmektedir. Araştırmanın temel amacı `Amerika Birleşik Devletleri, İngiltere ve İsrail örnekleri üzerinden Türkiye'deki Bilim ve Sanat Merkezleri için yönetici, öğretmen yeterlikleri ve öğretimsel hedefler için belirlenecek standartlar nelerdir?` sorusuna cevap bulabilmektir. Araştırmada, nitel araştırma yöntem ve tekniklerinden içerik analizi, belge analizi ve literatür tarama yöntemleri kullanılmıştır. Çalışma grubundaki katılımcılar amaçlı örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Araştırmada ulaşılan başlıca sonuçlar şunlardır: Çalışma grubundaki tüm katılımcılar, belirlenen standartların uygulanabilirliği ile ilgili olumlu bir yaklaşımda bulunmuşlardır ve Bilim ve Sanat Merkezlerinde sunulan eğitimdeki eşitliği ve kaliteyi sağlayabileceği görüşündedirler. Belirlenen standartlar, çalışma grubundaki katılımcı görüşlerine göre Bilim ve Sanat Merkezlerindeki yönetici ve öğretmenlerin görev tanımlarının ve yeterliklerin netleşmesi, teori-uygulama çelişkisinin ortadan kalkması, eğitimi ve yönetimsel uygulamaları olumlu etkilemesi açısından önemli katkılar sunmaktadır. Araştırma sonuçlarına dayalı olarak, Bilim ve Sanat Merkezi yönetici ve öğretmenlerinin belirlenen standartları edinmeleri için seminer ve hizmet içi eğitimlerin düzenlenmesi, periyodik olarak denetim ve kontrollerin yapılması, Bilim ve Sanat Merkezlerindeki eğitimin niteliği ile ilgili boylamsal araştırmaların yapılması gibi önerilerde bulunulmuştur. | |
dc.description.abstract | Science and Arts Centers sustain the gifted and talentededucation in Turkey. The standards were based on three countries-The United States of America, Israel and England- which got succeed in gifted and talented education. Considering structure and operation of Science and Arts Centers, the standards in analysed sample countries are forseen to be applied. The main aim of this research is to find answer to the question formulated as `What are the principal, teacher competencies and instructional objective standards for Science and Arts Centers in Turkey based on gifted and talented education system in The USA, England and Israel ?`. The content analysis, document analysis and literature review methods in qualitative research methods were used in the research. The participants in study group were defined according to purposeful sampling method. Some of the significant results are as follows: The participants in the study group had positive approaches towards practicability and providing equality and quality of the determined standards in Science and Arts Centers. According to the opinions of the participants in the study group, the determined standards have important contributions with regards to clarifying the job definion and competencies of principals and teachers in Science and Arts Centers, dissappearing theory-practice contradiction and effecting educational and managerial applications positively. Following suggestions based on the research conclusions were made for organising seminars and in-service trainings for the principals and teachers of the Science and Arts Centers for obtaining the standards; providing periodical inspection and controls, doing longitudinal research on the quality of education at Science and Arts Centers. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bilim ve sanat merkezlerine yönelik karşılaştırmalı bir inceleme ve standartların belirlenmesi | |
dc.title.alternative | A comparative analysis for science and arts centers and determining standards | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Science and arts centers | |
dc.subject.ytm | Standards | |
dc.subject.ytm | Gifted children | |
dc.identifier.yokid | 10044175 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 376445 | |
dc.description.pages | 248 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |