Show simple item record

dc.contributor.advisorÖner, Güzide
dc.contributor.authorNacaroğlu, Gönül
dc.date.accessioned2020-12-07T10:18:03Z
dc.date.available2020-12-07T10:18:03Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/130412
dc.description.abstractBu araştırma okul öncesi öğretmenlerinin kaynaştırma eğitim uygulamalarına ilişkin tutumlarının incelenmesi amacıyla yapılmış betimsel bir çalışmadır.Araştırma grubunun örneklemini, 2013-2014 öğretim yılında, Gaziantep ili Şahinbey İlçesi sınırları içinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okul öncesi öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın evreninde toplam 537 tane okul öncesi öğretmeni bulunmakta olup; sınıfında kaynaştırma öğrencisi bulunan toplam 109 okul öncesi öğretmene ulaşılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmanın bağımlı değişkenini belirlemek için Çankaya (2010) tarafından geliştirilmiş olan 33 maddelik likert tipi `Kaynaştırma Eğitimi Uygulamasına İlişkin Öğretmen Görüşlerini Belirleme Ölçeği` kullanılmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, yüzdelik dağılım, bağımsız örneklem t-testi, tek yönlü varyans analizi, farkların kaynağını belirlemek için çoklu karşılaştırmalarda LSD testi uygulanmıştır.Öğretmenler, kaynaştırma eğitimi uygulamalarına ilişkin olarak kişi ve kurumların tutumlarının genelde olumlu olduğunu, kaynaştırma uygulamalarının da ilişkili kişilere olumlu etkileri olduğunu belirtmişlerdir. Ayrıca özel eğitim ve kaynaştırma eğitimine ilişkin eğitim alan öğretmenlerin, eğitim almayanlara göre; erkek öğretmenlerin, bayan öğretmenlere göre; okulunda kaynaştırma eğitimine ilişkin imkanları daha iyi olan öğretmenlerin, olmayanlara göre ve okulun bulunduğu yerleşim birimi büyük olan öğretmenlerin, küçük olan öğretmenlere göre; kendilerini daha yeterli gördüklerini belirttikleri saptanmıştır.Anahtar sözcükler: Okul Öncesi Eğitim, Özel eğitim, Kaynaştırma, Okul öncesi öğretmenleri,
dc.description.abstractThe study conducted to determine attitudes of teachers throughout implementation of inclusive education in preschoolsThe sample of the study group, was chosen from the academic year 2013-2014, within the boundaries of the province of Gaziantep Sahinbey County schools teachers affiliated to the Ministry of Education.Research population was a total of 537 pre-school teachers, who currently mainstreamed students in the class have reached a total of 109. `Teachers' Perceptions about Implementation of Inclusive Education Scale` developed by Çankaya (2010)was used. In the analysis of data, frequency distribution, independent samples t-test, one-way analysis of variance, to determine the source of differences in the LSD multiple comparison test was applied.Findings of this study proved that preschool teachers who trainedon special education or integration, male teachers and teachers who live in bigger settlemens exhibit more positive attitudes and they felt more proficient, compared to those who did not receive any special education, in addition, female teachers and teachers who live in smaller settlements Key words: Preschool education, Special education, Inclusion, Pre-school teachersen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi kaynaştırma eğitimi uygulamalarının öğretmen tutumlarına göre incelenmesi: Gaziantep ili örneği
dc.title.alternativeAnalysis of application of integration in preschools related wi̇th the attitudes of teachers: Gazi̇antep province
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmPreschool teachers
dc.subject.ytmInclusive education
dc.subject.ytmTeacher attitude
dc.subject.ytmSpecial education
dc.identifier.yokid10048868
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid376446
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess