Okul öncesi kaynaştırma eğitimi uygulamalarının öğretmen tutumlarına göre incelenmesi: Gaziantep ili örneği
dc.contributor.advisor | Öner, Güzide | |
dc.contributor.author | Nacaroğlu, Gönül | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:18:03Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:18:03Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/130412 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma okul öncesi öğretmenlerinin kaynaştırma eğitim uygulamalarına ilişkin tutumlarının incelenmesi amacıyla yapılmış betimsel bir çalışmadır.Araştırma grubunun örneklemini, 2013-2014 öğretim yılında, Gaziantep ili Şahinbey İlçesi sınırları içinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okul öncesi öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın evreninde toplam 537 tane okul öncesi öğretmeni bulunmakta olup; sınıfında kaynaştırma öğrencisi bulunan toplam 109 okul öncesi öğretmene ulaşılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmanın bağımlı değişkenini belirlemek için Çankaya (2010) tarafından geliştirilmiş olan 33 maddelik likert tipi `Kaynaştırma Eğitimi Uygulamasına İlişkin Öğretmen Görüşlerini Belirleme Ölçeği` kullanılmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, yüzdelik dağılım, bağımsız örneklem t-testi, tek yönlü varyans analizi, farkların kaynağını belirlemek için çoklu karşılaştırmalarda LSD testi uygulanmıştır.Öğretmenler, kaynaştırma eğitimi uygulamalarına ilişkin olarak kişi ve kurumların tutumlarının genelde olumlu olduğunu, kaynaştırma uygulamalarının da ilişkili kişilere olumlu etkileri olduğunu belirtmişlerdir. Ayrıca özel eğitim ve kaynaştırma eğitimine ilişkin eğitim alan öğretmenlerin, eğitim almayanlara göre; erkek öğretmenlerin, bayan öğretmenlere göre; okulunda kaynaştırma eğitimine ilişkin imkanları daha iyi olan öğretmenlerin, olmayanlara göre ve okulun bulunduğu yerleşim birimi büyük olan öğretmenlerin, küçük olan öğretmenlere göre; kendilerini daha yeterli gördüklerini belirttikleri saptanmıştır.Anahtar sözcükler: Okul Öncesi Eğitim, Özel eğitim, Kaynaştırma, Okul öncesi öğretmenleri, | |
dc.description.abstract | The study conducted to determine attitudes of teachers throughout implementation of inclusive education in preschoolsThe sample of the study group, was chosen from the academic year 2013-2014, within the boundaries of the province of Gaziantep Sahinbey County schools teachers affiliated to the Ministry of Education.Research population was a total of 537 pre-school teachers, who currently mainstreamed students in the class have reached a total of 109. `Teachers' Perceptions about Implementation of Inclusive Education Scale` developed by Çankaya (2010)was used. In the analysis of data, frequency distribution, independent samples t-test, one-way analysis of variance, to determine the source of differences in the LSD multiple comparison test was applied.Findings of this study proved that preschool teachers who trainedon special education or integration, male teachers and teachers who live in bigger settlemens exhibit more positive attitudes and they felt more proficient, compared to those who did not receive any special education, in addition, female teachers and teachers who live in smaller settlements Key words: Preschool education, Special education, Inclusion, Pre-school teachers | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul öncesi kaynaştırma eğitimi uygulamalarının öğretmen tutumlarına göre incelenmesi: Gaziantep ili örneği | |
dc.title.alternative | Analysis of application of integration in preschools related wi̇th the attitudes of teachers: Gazi̇antep province | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Preschool teachers | |
dc.subject.ytm | Inclusive education | |
dc.subject.ytm | Teacher attitude | |
dc.subject.ytm | Special education | |
dc.identifier.yokid | 10048868 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 376446 | |
dc.description.pages | 120 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |