Show simple item record

dc.contributor.advisorDemir, Servet
dc.contributor.authorDöş, Bülent
dc.date.accessioned2020-12-07T10:18:00Z
dc.date.available2020-12-07T10:18:00Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/130407
dc.description.abstractHarmanlanmış Öğrenme modeli online öğrenmede karşılaşılan insani etkileşim ve iletişim sorununu ortadan kaldırmak için oluşturulmuş bir öğrenme modelidir. Bu modelin genel amacı geleneksel öğrenme modeli ile online öğrenme modelinin güçlü yanlarını birleştirerek öğrenme kalitesini artırmayı amaçlamaktadır. Harmanlanmış öğrenme birçok ülkede üniversitelerde verilmektedir. Harmanlanmış öğrenmenin ülkemizdeki üniversitelerde de verilmesi öğrenci memnuniyeti, öğretim üyesi memnuniyeti açısından önemli görülebilir. Bu amaçla lisans seviyesinde Harmanlanmış öğrenme modellerinin çalışılması önemli görülebilir. Bu araştırmanın genel amacı, Eğitim Fakültelerinde okutulan Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı adlı dersin Harmanlanmış Öğrenme modelinde uygulanabilirliğini değerlendirmektir. Bu maksatla sözü edilen ders Harmanlanmış modelde yeniden tasarlanmış bir dönem boyunca model test edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2012-2013 Eğitim-Öğretim yılında Gaziantep Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği 2.sınıfta öğrenimlerine devam eden 54 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veriler nitel ve nicel yöntemlerle toplanmıştır ve analiz edilmiştir. Öğrencilerin modele yönelik görüşleri, memnuniyet düzeyleri, İnternet ve bilgisayara yönelik tutumları incelenmiştir.Araştırma sonucunda öğrencilerin harmanlanmış öğrenme modelini beğendikleri ve kabullendikleri belirlenmiştir. Ayrıca harmanlanmış öğrenme ile İnternete karşı tutum arasında bir ilişki bulunmuş, ancak harmanlanmış öğrenme ile bilgisayara karşı tutumarasında bir ilişki bulunmamıştır. Araştırmada blog kullanımının öğrencilerin öğrenmesine olumlu olarak etki ettiği bulunmuştur. Öğrenciler bu araştırmada haberleşme aracı olarak e-mail ve Facebook'tan yararlanmışlar ve Facebook'un kullanılmasından memnun olmuşlardır.
dc.description.abstractBlended Learning model is created to fill the gap of human interaction faced in online courses. The aim of this model is to increase the quality of learning by combining the best parts of the traditional and online learning. Many universities use the blended model for their course offerings. It can be considered important to offer the blended learning courses in our universities.The aim of this study was to evaluation of applicability of blended learning model in an Instructional Technologies and Material Design Course. The course designed in blended model and tested iin a spring semester for 15 weeks. The study group consist of 54 students in their second year of the study at Gaziantep University, Faculty of Education in the Primary School Teacher Training department in 2012-2013 academic year. Qualitative and quantitative data gathering methods used to gather and analyze the data. Student's views, satisfaction and attitudes to the Internet and computer was examined. The results of the study showed that students liked and accepted the blended learning model. The study also showed that there is a relation between blended learning and attitude towards Internet but there is no relation between blended learning and attitude towards computer. Besides using blogs affected students'learning positively. The students used e-mail and Facebook as a communication tool. The students showed their satisfaction for using Facebook as a communicaton tool.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretim teknolojileri ve materyal tasarımı dersinde harmanlanmış öğrenme modelinin uygulanabilirliğinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe evaluation of applicability of blended learning model in an instructional technologies and material design course
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInstructional technologies and material development course
dc.subject.ytmInstructional models
dc.subject.ytmBlended learning
dc.subject.ytmElectronic learning
dc.subject.ytmUniversities
dc.identifier.yokid10035218
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid376450
dc.description.pages203
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess