Show simple item record

dc.contributor.advisorYaşar, Mehmet
dc.contributor.authorEroğlu, Müslüm
dc.date.accessioned2020-12-07T10:17:55Z
dc.date.available2020-12-07T10:17:55Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/130397
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, 2011-2012 Eğitim-Öğretim yılı Gaziantep ili Nizip ilçe merkezi ilköğretim okullarında çalışan yönetici ve öğretmenlerin; bireysel, yönetsel ve toplumsal boyutlardaki örgütsel yaratıcılık algılarını belirlemek; ayrıca yönetici ve öğretmenlerin örgütsel yaratıcılık boyutlarının; cinsiyetlerine, yaşlarına, okuldaki görevlerine (yönetici/öğretmen), branşlarına, kurumdaki çalışma sürelerine, mesleki kıdemlerine ve mezuniyet durumlarına göre farklılık gösterip göstermediği incelemektir. Katılımcıların, söz konusu bu boyutlara ilişkin algılarını belirlemek üzere `Örgütsel Yaratıcılık Ölçeği` kullanılmıştır. Bu araştırmanın evrenini Gaziantep İli, Nizip İlçesindeki 29 ilköğretim okullarında görev yapmakta olan yönetici ve öğretmenler (58 yönetici 1104 öğretmen) oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini yansız örneklem yoluyla seçilen 26 ilköğretim okulu oluşturmaktadır. 52 yönetici (21 müdür, 31 müdür yardımcısı), 435 öğretmen olmak üzere toplam 487 kişiden veri toplanmıştır. `Örgütsel Yaratıcılık Ölçeği` ile toplanan verilerin çözümlenmesinde SPSS 20.0 istatistik programı kullanılmıştır. İlköğretimde çalışan yönetici ve öğretmenlerin örgütsel yaratıcılığa ilişkin görüşlerinin kişisel özelliklerine göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğini belirlemede; `aritmetik ortalama`, `standart sapma`, `t-testi`, `tek yönlü varyans analizi (ANOVA)` ve `Tukey testlerinden` yararlanılmıştır. Yöneticilerin ve öğretmenlerin örgütsel yaratıcılık algılarını belirlemede boyutları oluşturan maddelerin aritmetik ortalamaları ve standart sapmalarından faydalanılmıştır. Yönetici ve öğretmenlerin örgütsel yaratıcılık algıları `bireysel =3,81`, `yönetsel =3.49` ve `toplumsal = 3.45` olduğu görülmüştür. Yönetici ve öğretmenlerin Örgütsel yaratıcılık algıları cinsiyete, yaşa, okuldaki göreve, kurumdaki çalışma süresine, mesleki kıdeme, mezuniyet durumlarına; Örgütsel yaratıcılık boyutlarından bireysel boyutta cinsiyete, yaşa, okuldaki görevlerine; yönetsel boyutta cinsiyete, yaşa, okuldaki göreve, mesleki kıdeme, mezuniyet durumlarına toplumsal boyutta da cinsiyete, okuldaki göreve, kurumdaki çalışma süresine, mesleki kıdeme ve mezuniyet durumlarına göre (p<.05) anlamlı bir fark tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of the current study is to determine perceptions of school administrators and teachers working in state primary schools in Nizip District ,Gaziantep in 2011-2012 academic year regarding organizational creativity within the individual, administrative and social dimensions, and also to investigate whether school administrators and teachers' perceptions of organizational creativity vary according to gender, age, position at the school (administrator/teacher), branch, years of experience in the school, seniority and education level. To this end, the participants' perceptions of the dimensions of organizational creativity were determined via `Organizational Creativity Scale`. This research includes administrators and teachers working in 29 state primary schools in Nizip District, Gaziantep. (58 administrators, 1104 teachers). The sample of the research was chosen randomly, data were collected from 487 participants, of whom 435 are teachers and 52 are school administrators (21 principals, 31 vice-principals) working in 26 state primary schools. Data collected via `Organizational Creativity Scale` were analyzed using SPSS 20.0 statistical program. To find out whether school administrators and teachers' perceptions of organizational creativity vary according to personal characteristics, `mean`, `standard deviation`, `t-test`, one way analysis of variance (ANOVA) and `Tukey test` were performed. School administrators and teachers' perceptions in the `individual`, `administrative` and `social` dimensions were revealed through means and standard deviations of factors constituting the dimensions. The results showed that school administrators and teachers experienced a`satisfactory level` of organizational creativity ` at Individual dimension = 3.81` , `at Administrative dimension = 3.49` , `at Social dimension =3.49` . In the `individual` dimension, the staff's organizational creativity perceptions varied at a significant level according to gender, age, position at the school; in the administrative dimension, their perceptions varied according to gender, age, position at the school, seniority, education level; and in the social dimension, the perceptions varied according to gender, position at the school, years of experience at the school, seniority and education level (p<.05).en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okulu yönetici ve öğretmenlerinin örgütsel yaratıcılık algılarının incelenmesi: Gaziantep Nizip örneği
dc.title.alternativeInvestigating primary school administrators and teachers' perceptions of organizational creativity: The case of Gaziantep-Nizip
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmOrganizational creativity
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmSchool administrators perception
dc.subject.ytmCreativity
dc.identifier.yokid10046765
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid376439
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess