Ortaokul 7. sınıf sosyal bilgiler dersinde hikaye anlatım yönteminin akademik başarıya etkisi
dc.contributor.advisor | Öner, Güzide | |
dc.contributor.author | Arslan, Erva | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:17:44Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:17:44Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/130377 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı ortaokul 7. Sınıf Sosyal Bilgiler dersinde hikâye anlatım yönteminin öğrencilerin akademik başarısına etkisini araştırmaktır. Çalışmada Türk Tarihinde Yolculuk ünitesi kapsamındaki tarih konularının hikaye anlatım yöntemi ile anlatılmasına dayalıdır. Araştırmada deneysel desen kullanılmıştır. Her biri 81 öğrenciden oluşan deney ve kontrol grupları yansız atama ile seçilmiştir. Uygulama 5 hafta sürmüştür. Deney grubuna çalışma kapsamında seçilen hikayeler sunulmuştur. Kontrol grubunda ders normal seyrinde devam etmiştir. Uygulama öncesinde ön test, uygulama sonrasında son test yapılmıştır. Ön test ve son test arasındaki farklılığı ortaya koymak için `T Testi` ve son test sonuçları arasındaki farklılığı test eden `Kovaryans (ANCOVA)` analizi kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar Hikâye anlatım yönteminin öğrencilerin akademik başarısına olumlu katkı yaptığını göstermiştir. | |
dc.description.abstract | The aim of the study is to in vestigate the effect of story telling methods in the middle school 7th grade students' academic success in social studies lesson. In this study only `Journey of Turkish History` unit is covered which is based on the method of storytelling. Experimental design was used, in order to find out story telling method in social studies lesson is more effective on academic success than lecturing through out the research. Experimental and control groups consisting of 81 students each and total of 162 students were selected randomly. The studying continued during for 5 weeks. In the experimental group, the stories that selected were presented. In the control group, lecturing continued. Pre test and post test was done before and after this studying. `T test` and `analysis of covariance (ANCOVA)` was used for to understand the difference between the pretest and post test in the SPSS 15.0. The result proved that, story telling method has positive effect on academic success of the students. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul 7. sınıf sosyal bilgiler dersinde hikaye anlatım yönteminin akademik başarıya etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of the story telling methods in the middle school 7. grade students' academic success in social studies lesson | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Social studies teaching | |
dc.subject.ytm | Social studies education | |
dc.subject.ytm | Story telling | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.identifier.yokid | 10048179 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 376440 | |
dc.description.pages | 100 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |