Show simple item record

dc.contributor.advisorÖner, Güzide
dc.contributor.authorArslan, Erva
dc.date.accessioned2020-12-07T10:17:44Z
dc.date.available2020-12-07T10:17:44Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/130377
dc.description.abstractAraştırmanın amacı ortaokul 7. Sınıf Sosyal Bilgiler dersinde hikâye anlatım yönteminin öğrencilerin akademik başarısına etkisini araştırmaktır. Çalışmada Türk Tarihinde Yolculuk ünitesi kapsamındaki tarih konularının hikaye anlatım yöntemi ile anlatılmasına dayalıdır. Araştırmada deneysel desen kullanılmıştır. Her biri 81 öğrenciden oluşan deney ve kontrol grupları yansız atama ile seçilmiştir. Uygulama 5 hafta sürmüştür. Deney grubuna çalışma kapsamında seçilen hikayeler sunulmuştur. Kontrol grubunda ders normal seyrinde devam etmiştir. Uygulama öncesinde ön test, uygulama sonrasında son test yapılmıştır. Ön test ve son test arasındaki farklılığı ortaya koymak için `T Testi` ve son test sonuçları arasındaki farklılığı test eden `Kovaryans (ANCOVA)` analizi kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar Hikâye anlatım yönteminin öğrencilerin akademik başarısına olumlu katkı yaptığını göstermiştir.
dc.description.abstractThe aim of the study is to in vestigate the effect of story telling methods in the middle school 7th grade students' academic success in social studies lesson. In this study only `Journey of Turkish History` unit is covered which is based on the method of storytelling. Experimental design was used, in order to find out story telling method in social studies lesson is more effective on academic success than lecturing through out the research. Experimental and control groups consisting of 81 students each and total of 162 students were selected randomly. The studying continued during for 5 weeks. In the experimental group, the stories that selected were presented. In the control group, lecturing continued. Pre test and post test was done before and after this studying. `T test` and `analysis of covariance (ANCOVA)` was used for to understand the difference between the pretest and post test in the SPSS 15.0. The result proved that, story telling method has positive effect on academic success of the students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul 7. sınıf sosyal bilgiler dersinde hikaye anlatım yönteminin akademik başarıya etkisi
dc.title.alternativeThe effect of the story telling methods in the middle school 7. grade students' academic success in social studies lesson
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmStory telling
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.identifier.yokid10048179
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid376440
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess