Show simple item record

dc.contributor.advisorBindak, Recep
dc.contributor.authorAkhan, Şakir
dc.date.accessioned2020-12-07T10:17:10Z
dc.date.available2020-12-07T10:17:10Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2019-01-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/130298
dc.description.abstractBu çalışmada, ortaokuldaki öğrencilerin matematik başarısının matematik tutumu, okul kültürü arasındaki ilişki ve matematik başarısının bazı demografik değişkenlerle arasındaki ilişkisi incelenmiştir. Araştırma verileri 2014-2015 Eğitim öğretim yılı elde edilmiştir. Araştırmaya Gaziantep ili merkez ilçe Şahinbey'e bağlı Hatice Büyükbeşe Ortaokulu, Nuriye Zekeriya Kına Ortaokulu, Adnan Menderes Ortaokulu ve Şehitkamil ilçesi Şahinbey Ortaokulundan 600 öğrenci katılmıştır. Veri toplamak amacıyla üç bölümden oluşan bir anket kullanılmıştır. Veri toplama aracının bölümleri `Kişisel Bilgi Formu, Matematik Tutum Ölçeği Thurstone Formu ve Okul Kültürü Ölçeği` şeklindedir. Verilerin analizinde korelasyon, bağımsız gruplar t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve çoklu lineer regresyon analizi kullanılmıştır. İstatistiksel manidarlık düzeyi p=0.05 olarak alınmış, analizler SPSS 16.0 programı ile yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda matematik başarısı ile matematik tutumu, okul kültürü, sınıf düzeyi, anne-baba ile yaşama, okul öncesi eğitim alma, bir önceki seneki not ortalamaları, kendine ait çalışma odası olması arasında anlamlı ve pozitif çıkmıştır. Matematik başarısı ile cinsiyet, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu, okuldan sonra herhangi bir işte çalışma, Okula yardımcı hazırlık kursu alıp almaması ve matematik öğrenmek amaçlı bilgisayar programları veya internetten yaralanma durumuna göre anlamlı bir ilişki bulunmamaktadır. Regresyon sonuçlarına göre matematik tutumu, algılanan okul kültürü, sınıf düzeyi, baba eğitim durumu ve kendine ait çalışma odasının olması matematik başarısını yordamaktadır.
dc.description.abstractIn this study, we investigate the relation of the mathematics attitude, school culture and some demographic variables with mathematics achievement of secondary school students. We obtain the research data in the 2014-2015 academic year. The research was conducted with 600 7th grade students (53% female and 47% male) who are in four different middle-schools in the different locations of Gaziantep. 600 students have participated to this study in Hatice Büyükbeşe secondary school, Nuriye Zekeriya Kına secondary school, Adnan Menderes secondary school from Şahinbey and in the Şahinbey secondary school from Şehitkamil. In order to collect data, an instrument which consisting of three parts were used. These parts are `Personal Information Form, Math Attitude Scale-Thurstone Form and School Culture Scale`. Correlation coefficient, two samples independent t-test, one way analysis of variance (ANOVA) and multiple linear regression were used in the data analysis. The p=0.05 was considered as statistical significant level. SPSS 16.0 software was used for data analysis. After the analysis we found a significant and positive relation between math success and math attitude, school culture, class level, living with the parents, early childhood education, the grade average of the previous year, having own study room. Multiple linear regression results show that math attitude level, perceived school culture, class level, father education level, having self-room were significant predictors of mathematics achievement.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin matematik başarısının matematik tutumu, okul kültürü ve bazi demografik değişkenlerle ilişkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeA research on the relation of the math attitude, school culture and some demographic variables with the math achievement of secondary school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-04
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmSchool culture
dc.subject.ytmDemographic variables
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.identifier.yokid10097234
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid423506
dc.description.pages59
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess