Show simple item record

dc.contributor.advisorÇapar, Mustafa
dc.contributor.authorAlpaslan Asiltürk, Sinem
dc.date.accessioned2020-12-07T10:17:08Z
dc.date.available2020-12-07T10:17:08Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/130294
dc.description.abstractBu araştırmada, ortaokul dönemini kapsayan 11-14 yaş arası çocukların görsel sanatlar dersinde kullandıkları boya türlerinin resimlerine olan etkisi incelenmiştir. Bu amaçla 5., 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerine kuru boya, pastel boya, sulu boya ve guvaş boya ile resimler yaptırılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden gözlem ve görüşme tekniği ile nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın katılımcıları, Adana'daki bir ortaokulun 11-14 yaş dönemini kapsayan 5., 6., 7. ve 8. sınıfa devam eden 100 çocuktan oluşmaktadır. Katılımcılardan söz konusu boya türlerinden her hafta biriyle iki balkabağından oluşan bir kompozisyonu resmetmeleri istenmiştir. Araştırma sonunda, görsel sanatlar dersi boyama çalışmalarına yönelik görüşme formu, gözlem formu ve değerlendirme ölçeğinden elde edilen verilerden, 12, 13 ve 14 yaş grubundaki çocukların büyük çoğunluğunun kuru boyayı tercih ettiği, 11 yaş grubu çocukların çoğunun guvaş boyayı tercih ettiği görülmüştür. Resimlerin değerlendirilmesi sonucunda en nitelikli bulunan çalışmalar 11 ve 12 yaş gruplarında sulu boya, 13 ve 14 yaş gruplarında guvaş boya ile yapılan resimler olmuştur. Çocuklara her türlü boya, erken yaşlarda gösterilip, söz konusu boyaların tümüyle çalışma olanağı sağlanmalıdır. Böylelikle uygulama sürecinde daha çok uğraşı gerektiren boya türleri hakkında da deneyim sahibi olacaklarından, resim yapma sürecinde bu boyaları tercih ederken daha bilinçli olacaklardır. Anahtar kelimeler: Görsel sanatlar dersi, çocuk resmi, boya türleri
dc.description.abstractIn this research, the effects of paint types to pictures of children which 11-14 aged children in secondary school was researched. For that purpose, it was practiced painting with color pencil, pastel, watercolor and gouache to 5., 6., 7. and 8. grade students.In research, the observation and interview techniques of the qualitative research methods and the quantitative research method was used. The research participants have formed 11-14 aged 100 children who go on 5., 6., 7. and 8. grade in a secondary school in Adana. From the participants it was asked to paint the compsition composed of two pumpkins every week with one of the paint types. At the end of the research, for the visual art lesson painting works, interview form, observation form and evaluation forms' data showed us that most of the students who are aged 12, 13 and 14 prefered color pencil and most of the students aged 11 prefered gouache. At the end of the evaluation of the pictures, the most qualified ones it was seen that for 11-12 aged groups are watercolor, for 13-14 aged groups are gouache paintings.In early ages, the all paint types should be showed and be practiced to children. Thus in practice process, because of that they are experienced in painting process, they will be more well-informed at choosing paint.Keywords: Visual art lesson, children picture, paint typesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.title11-14 yaş arası çocuk resimlerine boya türlerinin etkisi
dc.title.alternativeThe effect of paint typesto 11-14 ages children's picture
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentResim-İş Öğretmenliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPainting lesson
dc.subject.ytmPainting art
dc.subject.ytmPictures
dc.subject.ytmChildren's paintings
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmVisual arts course
dc.subject.ytmVisual arts education
dc.subject.ytmPaints
dc.subject.ytmFine arts
dc.subject.ytmPictures
dc.identifier.yokid10062146
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid398222
dc.description.pages145
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess