Show simple item record

dc.contributor.advisorBeltekin, Nurettin
dc.contributor.authorAyanoğlu, Mine
dc.date.accessioned2020-12-07T10:16:54Z
dc.date.available2020-12-07T10:16:54Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/130269
dc.description.abstractKüreselleşme, ekonomik sorunlar, savaşlar ve göçler gibi toplumsal olaylar günümüzde çok sayıda toplum ve kültürün bir arada yaşamasını gerektirmektedir. Ancak çeşitli nedenlerle çok kültürlü, çok dilli toplumsal yapı her zaman desteklenmemektedir. Bu da özellikle çocukların sosyal gelişimini olumsuz etkileyebilmektedir. Araştırmanın amacı, iki dilli çocukların okul öncesi dönem sosyal gelişiminin araştırılmasıdır. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Mardin/Artuklu ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığı'nda, 2014-2015 eğitim öğretim yılında görev yapmakta olan okul öncesi eğitimi veren öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmada kullanılan 5'li likert veri toplama aracı okul öncesi çocuklarda sosyal gelişim normları ve süreçleri dikkate alınarak hazırlanmıştır. Çalışmanın bulgularında okul öncesi dönemde iki dilli çocukların sosyal gelişiminin genel olarak olumlu algılandığı ve iki dilli olmanın özellikle yetişkinlerle olan iletişime dair sosyal gelişimi olumsuz etkilediği saptanmıştır. Sonuç olarak iki dili çocukların sosyal gelişimlerinin yetkililerin ve araştırmacıların araştırma ve uygulamalarında dikkate alması gereken önemli bir konudur. Anahtar Kelimeler: Okul Öncesi, İki Dillilik, Sosyal Gelişim, İletişim Becerileri, Davranışsal Gelişim, Grup İçi Gelişim
dc.description.abstractGlobalization, economic problems, war and migrations kind of social incidents today require many societies and cultures to live together. But due to various reasons, multi-cultured, multi-lingual social structures are not supported all the time. This especially affects the social development of children negatively. The purpose of the study is the search of social development of bilingual children for the pre-school period. In this research, descriptive screen model has been evaluated. The population of the research consists of the pre-school teachers that work in Ministry of Education in Artuklu, the province of Mardin for the education period of 2014-2015. The data collection method used in the research has been prepared by taking the children's social development norms and processes for the pre-school period into consideration. Based on the findings it is specified that the social development of bilingual children is generally perceived positively but the bilingualism affects especially the communication with the adults negatively. As a result, it is concluded that the social development of bilingual children is an important issue that authorities and researchers should pay attention. Keywords: Pre-school Period, Bilingual, Social Development, Communication Skills, Behavioral Development, Within-Group Development.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi eğitimde iki dilli çocukların sosyal gelişimi
dc.title.alternativeSocial development of two language children in pre-school education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Eko. Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10171596
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid485831
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess