Show simple item record

dc.contributor.advisorBagçeci, Birsen
dc.contributor.authorKinay, İsmail
dc.date.accessioned2020-12-07T10:16:51Z
dc.date.available2020-12-07T10:16:51Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/130263
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Bilimsel Araştırma Yöntemleri dersinde uygulanan otantik değerlendirme yaklaşımının sınıf öğretmeni adaylarının problem çözme becerilerine, öğrenmeye ve katılımcı değerlendirmeye yönelik inançlarına etkisini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmada eşitlenmemiş kontrol gruplu yarı deneysel model kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma gruplarını 2013-2014 Öğretim Yılı Bahar Yarıyılında Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı'nın 2. Sınıfında kayıtlı öğretmen adayları oluşturmaktadır. Ana Bilim Dalı'nda bulunan 2 şube yansız şekilde deney (B Şubesi) grubu ve kontrol (A Şubesi) grubu olarak atanmıştır. Deney grubu 42 kontrol grubu 44 öğretmen adayından oluşmaktadır. Ancak kontrol grubundan 1 öğretmen adayı sonteste katılmadığından değerlendirmeler 43 öğretmen adayı üzerinden yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak `Problem Çözme Envanteri`, `Öğrenmeye Yönelik İnanç Ölçeği`, `Katılımcı Değerlendirmeye Yönelik İnanç Ölçeği` ve `Görüşme Formu` kullanılmıştır. Deney grubunda yapılan uygulamalar öğretmen adaylarının `Bilimsel Araştırma Yöntemleri` dersinde yaptıkları 13 haftalık çalışmaları kapsamaktadır. Bu süreçte öğretmen adayları verilen otantik görevleri grup halinde çalışarak yerine getirmişlerdir. Öğretmen adayaları tarafından yerine getirilen otantik görevler otantik değerlendirme yaklaşımına uygun olarak değerlendirilmiştir. Kontrol grubuna ise konu-merkezli program tasarımına dayalı ve öğretmen merkezli geleneksel etkinlikler ve değerlendirme yapılmıştır. Kontrol grubunda genellikle düz anlatım, tartışma, soru cevap vb. yöntemler kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda otantik değerlendirme yaklaşımına dayalı uygulamaların, geleneksel öğretime ve değerlendirmeye dayalı uygulamalara göre öğretmen adaylarının problem çözme becerilerinin, yapılandırmacı öğrenme inançlarının ve katılımcı değerlendirmeye yönelik inançlarının geliştirilmesinde daha etkili olduğu belirlenmiştir. Bununla birlikte otantik değerlendirme yaklaşımına dayalı uygulamaların öğretmen adaylarının geleneksel öğrenme inançlarının azalması yönünde etki yaptığı ve geleneksel öğretime ve değerlendirmeye dayalı uygulamaların öğretmen adaylarının öğrenmeye ve katılımcı değerlendirmeye yönelik inançları üzerinde önemli bir etkisinin olmadığı bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Otantik Değerlendirme, Problem Çözme Becerisi, Öğrenmeye Yönelik Ġnanç, Katılımcı Değerlendirmeye Yönelik Ġnanç, Öğretmen Adayı
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the effects of authentic assessment approach, applied in Scientific Research Methods course, on prospective classroom teachers' problem solving skills, beliefs towards learning and participative assessment. For this purpose, quasi-experimental model with non-equivalent control group is used in the study. Working groups of the study consist of second year prospective teachers in the department of Classroom Teaching at Dicle University, Ziya Gökalp Education Faculty in 2013-2014 academic year. Two classes are appointed neutrally, one (B class) as experiment group the second (A class) as control group. Experiment group consists of 42 and control group 44 prospective teachers. However, one prospective teacher in control group was absent during the semester so the assessment was carried out as 43 prospective teachers. As data collection tools `Problem Solving Inventory`, `Belief Towards Learning Scale `, `Belief Towards Participative Assessment Scale` and `Interview Form` are used. The practices done with experimental group include 13 weeks of works in `Scientific Research Methods` course. In this process, the prospective teachers fulfilled their authentic tasks working in groups. Authentic tasks performed by the prospective teachers are evaluated according to authentic assessment approach. For control group teacher-centered traditional activities and assessment based on subject-centered program design is applied. In the control group usually lectures, discussion, question and answer etc. methods are used. As a result of the study it is found that the practices based on authentic assessment approach are more effective than the practices based on traditional teaching and assessment in terms of developing prospective teachers' problem solving skills, constructivist learning beliefs and beliefs towards participative assessment. Moreover, it is found that the implementations based on authentic assessment approach have impact on reduction of prospective teachers' traditional learning beliefs and practices based on traditional teaching and assessment have no significant impact on prospective teachers' beliefs towards learning and participative assessment.Keywords: Authentic Assessment, Problem Solving Skill, Belief towardsLearning, Belief towards Participative Assessment, Prospective Teacheren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOtantik değerlendirme yaklaşımının öğretmen adaylarının problem çözme becerileri ile öğrenmeye ve katılımcı değerlendirmeye yönelik inançlarına etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe investigation of effects of authentic assessment approach on prospecti̇ve teachers' problem solving skills, beliefs towards learning and participative assessment
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAuthentic learning
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmProblem solving method
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmParticipative climate perception
dc.subject.ytmEvaluation
dc.subject.ytmProblem solving ability
dc.subject.ytmScientific researchs
dc.subject.ytmAuthentic
dc.identifier.yokid10071199
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid398395
dc.description.pages194
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess