Show simple item record

dc.contributor.advisorBozkurt, Ali
dc.contributor.authorTopal, Abdurrahman
dc.date.accessioned2020-12-07T10:16:48Z
dc.date.available2020-12-07T10:16:48Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/130258
dc.description.abstractBu tezde öğrencilerin problem çözmedeki mantık yürütme ve matematiksel düşünceleri incelemiştir. Bu kapsamda ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin standart bir algoritmayla çözülebilen 6 ve standart bir algoritmayla çözülemeyen 6 problem olmak üzere toplam 12 probleme verdikleri cevaplar incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini 2013 - 2014 eğitim öğretim yılında Türkiye'nin güneyinde yer alan bir ilindeki 260 ortaokul 6. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Veriler nitel ve nicel yöntemlerle analiz edilmiştir. Katılımcıların standart bir algoritmayla çözülebilen ve çözülemeyen sorulardaki başarı ortalaması, her bir soru için başarı ortalamaları bulunmuştur. Ayrıca matematiksel düşünmenin ve mantık yürütmenin bu tür problemleri çözmedeki yerini saptamak için öğrenci cevaplarının nitel analizi yapılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre öğrenciler standart bir algoritmaya dayalı problemlerde daha başarılı olmalarına rağmen genel olarak problem çözmede istenilen performansı sergileyemedikleri görülmüştür.
dc.description.abstractIn this thesis, the reasoning and mathematical thinking of the students have been studied. In this context, 6th grade students were given a 12-question test, including 6 process-strained and 6 process-open questions, and their answers have been studied. The sample of the study has been formed by 260 6th graders in a souther province of Turkey in 2013-14 Academic Year. All the data have been examined by qualitative and quantitative methods. The success rates of not only that for process-constarianed questions but also for that of each other question have been determined. Furthermore, in order to assess the significance of the mathematically thinking and that of reasoning, answers of the students have been analysed in a qualitative way. According to the findings of study, although students were successful at process-constrained tasks, they usually were seen to be not as capable as they were supposed to be in process-open problems.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul 6. sınıf öğrencilerinin standart bir algoritmayla çözülebilen ve çözülemeyen problemlerde kullandıkları matematiksel düşüncelerinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe examination of mathematical reasoning used by 6th grade students to solve process - constrained and process - open questions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMathematical thinking
dc.subject.ytmProblem solving
dc.subject.ytmProblem solving ability
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematical skill
dc.subject.ytmLogical reasoning
dc.identifier.yokid10066116
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid388898
dc.description.pages68
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess