Show simple item record

dc.contributor.advisorBozkurt, Ali
dc.contributor.authorKarsligil Ergin, Gülnur
dc.date.accessioned2020-12-07T10:16:45Z
dc.date.available2020-12-07T10:16:45Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/130253
dc.description.abstractBu tezde öğrencilerin problem çözme ve kurma süreçlerindeki matematiksel düşünmeleri incelenmiştir. Bu kapsamda katılımcılara üç problem çözme, bir tane de problem kurma sorusundan oluşan bir veri toplama formu uygulanmış ve çözümler incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini 150'si ilkokul 4. sınıf, 150'si ortaokul 5. sınıf ve 150'si ise ortaokul 6. sınıf olmak üzere toplam 450 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler nitel olarak analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre katılımcıların büyük çoğunluğunun çözüm stratejilerini doğru belirleme ve problemi çözme konusunda yeterli olmadıkları görülmüştür. Bu çalışmanın bulgularında göze çarpan diğer bir durum ise sınıf seviyesinin artmasıyla problem kurma ve problem çözme konusunda yeterliğin artmasıdır.Anahtar kelimeler: Problem çözme, problem kurma, matematiksel düĢünme, çözüm stratejileri, çözüm temsilleri
dc.description.abstractIn this thesis, student's mathematical thinking in problem solving and problem posing have been studied. In this context, a data collection form has been applied to participants including three problem solving and one problem posing question and solutions have been investigated. The sample of the study has been formed by totaling 450 students including 150 4th, 150 5thand 150 6th graders. Data were analyzed qualitative method. According to the findings of the study; the majority of participants observed were not enough to determine the correct solution strategy and problem solving. The findings of this study in conspicuous gratifying situation areincreased problem solving and problem posing qualifications with increasing grade level.Key Words: Problem Solving, problem posing, Mathematical Thinking, Solutionstrategies, Solution representationsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğrencilerin problem çözme ve kurma süreçlerindeki matematiksel düşünmelerinin incelenmesi
dc.title.alternativeStudents mathematical thinking in problem solving and problem posi̇ng
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmProblem solving
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmMathematical thinking
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmProblem solving ability
dc.identifier.yokid10083321
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid398376
dc.description.pages68
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess