Show simple item record

dc.contributor.advisorSağlam, Yılmaz
dc.contributor.authorPolat, İlknur
dc.date.accessioned2020-12-07T10:16:39Z
dc.date.available2020-12-07T10:16:39Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/130243
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı yapılandırılmamış ve yarı yapılandırılmış kavram haritasının kapsayıcılık açısından karşılaştırmak ve bu haritaları öğrencilerin algılama biçimlerini ortaya koymaktadır. Başka bir ifadeyle; aktif ve pasif öğrencilerin yapılandırılmamış ve yarı yapılandırılmış kavram haritalarını nasıl algıladıklarını araştırmaktır. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak nitel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 24 tane 5. Sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Öğrenciler öncelikle yapılandırılmamış kavram haritası çizmişlerdir. Bir hafta sonra aynı konu hakkında yarı yapılandırılmış kavram haritası çizmişlerdir. Bütün bu yapılan etkinlikler video kayıt cihazı ile kaydedilmiştir. Etkinliklerden sonra yarı yapılandırılmış bireysel mülakatlar yapılmıştır. Video kayıtları ve mülakatlar transkrip edilerek yazıya dökülmüştür. Sonrasında transkripler analiz edilmiştir. Sonuç olarak yarı yapılandırılmış kavram haritalarının daha kapsayıcı olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, benzer şekilde aktif ve pasif öğrenciler yarı yapılandırılmış kavram haritalarını daha öğretici bulmuştur.
dc.description.abstractThe aim of this study is to compare unstructured and semi-structured concept maps regarding students' involvement in a classroom activity and determine which of the maps are more inclusive. Further, it is aimed to find out how students perceive those maps. In other words, it is aimed to find out how active and passive students perceive unstructured and semi-structured concept maps. In this particular work, qualitative techniques were used as a data-gathering method. The sample involved 24 fifth graders. The students initially drew unstructured concept maps and, one week later, they drew semi-structured concept maps on the same topic. All the drawing activities were videotaped. After the drawing activities, a semi-structured interview was conducted with the students and all the interviews were done individually. After that, both the videotapes and interviews were transcribed and later analyzed. The results indicated that compared with unstructured concept maps, semi-structured ones were more inclusive. Similarly, both active and passive students found the semi-structured concept maps more inclusive and instructive.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEtkinlik tasarımında kapsayıcılık ilkesi
dc.title.alternativeInclusiveness in task design
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEfficiency
dc.subject.ytmDesign
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmStudents perceptions
dc.subject.ytmConcept maps
dc.identifier.yokid10066829
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid388900
dc.description.pages81
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess