Etkinlik tasarımında kapsayıcılık ilkesi
dc.contributor.advisor | Sağlam, Yılmaz | |
dc.contributor.author | Polat, İlknur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:16:39Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:16:39Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/130243 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı yapılandırılmamış ve yarı yapılandırılmış kavram haritasının kapsayıcılık açısından karşılaştırmak ve bu haritaları öğrencilerin algılama biçimlerini ortaya koymaktadır. Başka bir ifadeyle; aktif ve pasif öğrencilerin yapılandırılmamış ve yarı yapılandırılmış kavram haritalarını nasıl algıladıklarını araştırmaktır. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak nitel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 24 tane 5. Sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Öğrenciler öncelikle yapılandırılmamış kavram haritası çizmişlerdir. Bir hafta sonra aynı konu hakkında yarı yapılandırılmış kavram haritası çizmişlerdir. Bütün bu yapılan etkinlikler video kayıt cihazı ile kaydedilmiştir. Etkinliklerden sonra yarı yapılandırılmış bireysel mülakatlar yapılmıştır. Video kayıtları ve mülakatlar transkrip edilerek yazıya dökülmüştür. Sonrasında transkripler analiz edilmiştir. Sonuç olarak yarı yapılandırılmış kavram haritalarının daha kapsayıcı olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, benzer şekilde aktif ve pasif öğrenciler yarı yapılandırılmış kavram haritalarını daha öğretici bulmuştur. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to compare unstructured and semi-structured concept maps regarding students' involvement in a classroom activity and determine which of the maps are more inclusive. Further, it is aimed to find out how students perceive those maps. In other words, it is aimed to find out how active and passive students perceive unstructured and semi-structured concept maps. In this particular work, qualitative techniques were used as a data-gathering method. The sample involved 24 fifth graders. The students initially drew unstructured concept maps and, one week later, they drew semi-structured concept maps on the same topic. All the drawing activities were videotaped. After the drawing activities, a semi-structured interview was conducted with the students and all the interviews were done individually. After that, both the videotapes and interviews were transcribed and later analyzed. The results indicated that compared with unstructured concept maps, semi-structured ones were more inclusive. Similarly, both active and passive students found the semi-structured concept maps more inclusive and instructive. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Etkinlik tasarımında kapsayıcılık ilkesi | |
dc.title.alternative | Inclusiveness in task design | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Efficiency | |
dc.subject.ytm | Design | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Students perceptions | |
dc.subject.ytm | Concept maps | |
dc.identifier.yokid | 10066829 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 388900 | |
dc.description.pages | 81 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |