Show simple item record

dc.contributor.advisorBalkar, Betül
dc.contributor.authorEkici, Rukiye
dc.date.accessioned2020-12-07T10:16:34Z
dc.date.available2020-12-07T10:16:34Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/130234
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; ilkokul öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda örgütsel iletişim ve stratejik planlama uygulamaları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu amaçla öncelikle öğretmenlerin örgütsel iletişime ve stratejik planlama uygulamalarına ilişkin görüşleri; ardından öğretmen görüşlerinin kıdem, görev yapılan okuldaki çalışma süresi ve birlikte görev yaptığı okul müdürü ile çalışma süresi değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Son olarak ise örgütsel iletişim ve stratejik planlama uygulamaları arasındaki ilişkiye ve örgütsel iletişimin stratejik planlama uygulamalarını yordama gücüne bakılmıştır. Araştırmanın örneklemini Gaziantep ili merkez ilçelerindeki ilkokullarda görev yapan öğretmenler arasından basit tesadüfi örnekleme yoluyla seçilmiş 380 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma verileri; ilkokullardaki stratejik planlama uygulamalarına ve örgütsel iletişime ilişkin ölçekler aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin Analizinde Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), Tukey HSD çoklu karşılaştırma testi ve bağımsız örneklem T-testi uygulanmıştır. Stratejik planlama uygulamaları ile örgütsel iletişim arasındaki ilişkilerin incelenmesinde Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı (r) hesaplanmış ve örgütsel iletişimin stratejik planlama uygulamalarını yordama gücünün belirlenebilmesi amacıyla doğrusal regresyon analizi yapılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre; öğretmenlerin stratejik planlama uygulamalarına ve örgütsel iletişime ilişkin görüşlerinde kıdem değişkenine göre anlamlı farklılık bulunmaktadır. Stratejik planlama uygulamaları ile örgütsel iletişim arasında anlamlı bir ilişki bulunmaktadır ve örgütsel iletişim, okullardaki stratejik planlama uygulamalarının anlamlı bir yordayıcısıdır. Araştırmanın sonuçlarına dayalı olarak; stratejik planlama uygulamalarının daha sağlıklı gerçekleştirilebilmesi için okul içindeki iletişim süreçlerinin güçlendirilmesi önerilmektedir.Anahtar Kelimeler: Örgütsel İletişim, Stratejik Planlama, İlkokullar
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to examine the relationship between organizational communication and practices of strategic planning in schools in line with the primary school teachers' opinions. With this purpose, firstly, opinions of teachers related to organizational communication and practices of strategic planning and after whether teachers' opinions differ according to variables such as teachers' seniority, length of service at the school where teachers work and length of service with the principal teachers work with. Lastly, the relationship between organizational communication and practices of strategic planning and the predictive power of organizational communication for practices of strategic planning were examined. The sample of the study was consisted of 380 teachers who were selected through random sampling method among the teachers working in the central districts of Gaziantep province. Data of the study were collected through the scales related to the organizational communication and the strategic planning practices in primary schools. One-way analysis of variance (ANOVA), Tukey's HSD multiple comparison test and independent samples T-test were applied in order to analyse the data. Pearson Product Moment Correlation Coefficient (r) was calculated to analyse the relationship between the organizational communication and practices of strategic planning and the linear regression analysis was performed to examine the predictive power of organizational communication for practices of strategic planning. According to the findings of the study, there are significant differences in teachers' opinions about organizational communication and practices of strategic planning according to seniority of teachers. There is a significant relationship between organizational communication and practices of strategic planning in schools and organizational communication is a significant predictor of the practices of strategic planning in schools. Based on the results of the study, it is suggested that communication processes should be strengthened in schools in order to carry out practices of strategic planning effectively.Keywords: Organizational Communication, Strategic Planning, Primary Schoolsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokullardaki stratejik planlama uygulamaları ve örgütsel iletişim arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamining the relationship between practices of strategic planning and organizational communication in primary schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Eko. Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStrategic planning
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmOrganizational communication
dc.subject.ytmPlanning
dc.identifier.yokid10087438
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid398374
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess