Okul yönetici ve öğretmenlerinin değişime hazır bulunuşluk durumları ve ilgili temel etkenlerin incelenmesi (Fatih Projesi örneği)
dc.contributor.advisor | Summak, Mehmet Semih | |
dc.contributor.author | Tekin Bozkurt, Aykar | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:16:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:16:25Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/130199 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma,Türkiye'de okullarda en yakın zamanda gerçekleştirilmeye başlanan `FATİH Projesi` değişim örneğine ilişkin okul çalışanlarının hazır bulunuşluk durumlarını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Veriler, 2014 ve 2015 eğitim öğretim yılları süresince Gaziantep ili merkez ilçeleri devlet okullarının ortaöğretim kademesinde görev yapan okul çalışanlarından(okul yöneticisi ve öğretmen) elde edilmiştir (nicel bölümde 504; nitel bölümde 14 katılımcı). Araştırmada hem nicel hem nitel yöntem bir arada kullanılmıştır. Araştırmanın veri toplama sürecinde;nicel veri toplama sürecinde `Değişime Hazır Bulunuşluk Ölçeği`, nitel veri toplama sürecinde ise yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veri analizinde; non-parametrik testler ve nitel içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Sonuç olarak; katılımcıların değişime isteklilik sıklığının yüksek olduğu, projenin ilk başlangıç sürecinde uyum sorunları yaşadıkları görülmüştür. Katılımcıların gerek eğitimlerle, gerekse meslektaşlar arası görüş alışverişi ile sorunları çözmeye çalıştıkları belirlenmiştir ve bu değişim örneğine yönelik hazır bulunuşluk durumunu geliştirmek için hizmet içi eğitimlerin yoğunlaştırılmasını önerdikleri tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: DeğiĢim, DeğiĢime Hazır BulunuĢluk, FATĠH Projesi | |
dc.description.abstract | This study was conducted to reveal the readiness level of school staff related to change regarding the nation-wide FATIH project that most recently started to be carried out in schools in Turkey. Data were obtained during 2014 and 2015 academic year from the teachers and administrators (N=504/quantitative; N=14/qualitative) working in secondary education schools in the centraldistricts in Gaziantep province. Qualitative and quantitative methods (mixed method) were employed in the study. `Readiness to Change Scale` and a semi-structured interview form were used in data collection.In data analysis; the non-parametric tests and qualitative content analysis methods were used. In conclusion,participants have shown willingness toward changes, they seemed to have experienced adjustment problems at the initial phase of the project and it has also been found that the participants tried to solve the problems exposed in the transition period, by exchangingviews among colleagues. They also have suggested thatin-service training and orientation programs should be intensified for the development of overall readiness for this particular project.Key words: Change, Readiness to Change, FATIH Project | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul yönetici ve öğretmenlerinin değişime hazır bulunuşluk durumları ve ilgili temel etkenlerin incelenmesi (Fatih Projesi örneği) | |
dc.title.alternative | An investigation of change readinesslevels of school principals and teachers and the basic factors that influence readiness (The case of Fatih Project) | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Fatih Project | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.subject.ytm | Change | |
dc.subject.ytm | Change management | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Readiness | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Organizational change | |
dc.identifier.yokid | 10082617 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 398386 | |
dc.description.pages | 169 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |