Yenilikçi bir okul öncesi yaklaşımı olarak `Akıllı Bebekler Akademisi(ABA)`: Bir örnek olay incelemesi
dc.contributor.advisor | Summak, Mehmet Semih | |
dc.contributor.author | Kişial, Canan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:16:20Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:16:20Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/130189 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı bir sanat ve bilim akademisi olan ABA okul öncesi kurumu okul çalışanlarının yönetimsel ve örgütsel süreçlerde uygulanan yenilikçi yaklaşımlarla ilgili deneyimlerini nasıl tanımladıklarını ortaya koymaktır. Çalışmanın metodolojisi olarak nitel yaklaşımlardan örnek olay incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Veriler temel olarak yerinde yapılan gözlemler ve 10 katılımcıyla yapılan görüşmeler aracılığı ile toplanmıştır. Ham veriler içerik analizine ve betimsel analize tabi tutulmuştur. Çalışmanın sonuçları ele alındığında, öğretmenlerin işe alımı ve profesyonel gelişim süreçleri için kullanılan prosedürlerin, `tasarla-yap-işlet ve devam ettir` adı verilen yönetim modelinin, High Scope değerlendirme ve raporlama sisteminin kullanılması, doğal beslenme, geleneksel yemek menüleri ve ekolojik hijyen (toksitsiz temizlik) en önemli yenilikçi uygulamalar olarak bulunmuştur. Bu durumda gözlemlenen yönetimsel model ve yenilikçi süreçler benzer ortamlarda ve durumlarda uygulanabilir.Anahtar Kelimeler: Okul Öncesi, Yenilikçi, Okul Yönetimi | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to examine how the school staff at ABA, Preschool Academy of Arts and Sciences, describe their experiences of the innovative aprroaches put in effect in terms of managerial and organizational processes. Qualitative (a case) approach was the methodology. Data were gathered primarily through on-site observations and interviews with 10 participants and the raw data were content analyzed and descriptive analyzed. Findings of the study suggest that procedures for the recruitment and professional development of teachers, the so called `design-build-operate and maintain` management model, use of 'High Scope Assessment and Record Keeping' system, natural foods and traditional-slow food- meals and ecological hygiene (non-toxic cleaning) were found to be primal innovative applications. The managerial model and the innovative procedures observed in this particular case can be extended to similar contexts.Key words: Pre-school, Innovation, School Management | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yenilikçi bir okul öncesi yaklaşımı olarak `Akıllı Bebekler Akademisi(ABA)`: Bir örnek olay incelemesi | |
dc.title.alternative | A case study of an innovative preschool model: ABA- Preschool Academy of Arts and Sciences | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Innovativeness | |
dc.subject.ytm | Intelligent instruction systems | |
dc.subject.ytm | Bright Babies Academy | |
dc.subject.ytm | Art | |
dc.subject.ytm | Art education | |
dc.subject.ytm | Science | |
dc.subject.ytm | School administration | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Preschool period | |
dc.identifier.yokid | 10088813 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 398373 | |
dc.description.pages | 111 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |