Show simple item record

dc.contributor.advisorSummak, Mehmet Semih
dc.contributor.authorKişial, Canan
dc.date.accessioned2020-12-07T10:16:20Z
dc.date.available2020-12-07T10:16:20Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/130189
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı bir sanat ve bilim akademisi olan ABA okul öncesi kurumu okul çalışanlarının yönetimsel ve örgütsel süreçlerde uygulanan yenilikçi yaklaşımlarla ilgili deneyimlerini nasıl tanımladıklarını ortaya koymaktır. Çalışmanın metodolojisi olarak nitel yaklaşımlardan örnek olay incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Veriler temel olarak yerinde yapılan gözlemler ve 10 katılımcıyla yapılan görüşmeler aracılığı ile toplanmıştır. Ham veriler içerik analizine ve betimsel analize tabi tutulmuştur. Çalışmanın sonuçları ele alındığında, öğretmenlerin işe alımı ve profesyonel gelişim süreçleri için kullanılan prosedürlerin, `tasarla-yap-işlet ve devam ettir` adı verilen yönetim modelinin, High Scope değerlendirme ve raporlama sisteminin kullanılması, doğal beslenme, geleneksel yemek menüleri ve ekolojik hijyen (toksitsiz temizlik) en önemli yenilikçi uygulamalar olarak bulunmuştur. Bu durumda gözlemlenen yönetimsel model ve yenilikçi süreçler benzer ortamlarda ve durumlarda uygulanabilir.Anahtar Kelimeler: Okul Öncesi, Yenilikçi, Okul Yönetimi
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine how the school staff at ABA, Preschool Academy of Arts and Sciences, describe their experiences of the innovative aprroaches put in effect in terms of managerial and organizational processes. Qualitative (a case) approach was the methodology. Data were gathered primarily through on-site observations and interviews with 10 participants and the raw data were content analyzed and descriptive analyzed. Findings of the study suggest that procedures for the recruitment and professional development of teachers, the so called `design-build-operate and maintain` management model, use of 'High Scope Assessment and Record Keeping' system, natural foods and traditional-slow food- meals and ecological hygiene (non-toxic cleaning) were found to be primal innovative applications. The managerial model and the innovative procedures observed in this particular case can be extended to similar contexts.Key words: Pre-school, Innovation, School Managementen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYenilikçi bir okul öncesi yaklaşımı olarak `Akıllı Bebekler Akademisi(ABA)`: Bir örnek olay incelemesi
dc.title.alternativeA case study of an innovative preschool model: ABA- Preschool Academy of Arts and Sciences
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmInnovativeness
dc.subject.ytmIntelligent instruction systems
dc.subject.ytmBright Babies Academy
dc.subject.ytmArt
dc.subject.ytmArt education
dc.subject.ytmScience
dc.subject.ytmSchool administration
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmPreschool period
dc.identifier.yokid10088813
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid398373
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess