Show simple item record

dc.contributor.advisorDemir, Servet
dc.contributor.authorDalak, Orhan
dc.date.accessioned2020-12-07T10:16:06Z
dc.date.available2020-12-07T10:16:06Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/130164
dc.description.abstractBu araştırma 2013-2014 eğitim öğretim yılından uygulanmaya başlayan Temel Öğretimden Orta Öğretime Geçiş sınavlarında yer alan sorular ile 8. Sınıf öğretim programında yer alan sorularla ilgili kazanımların Yenilenmiş Bloom Taksonomisine göre paralelliğini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırma kapsamında 2013-2014 eğitim öğretim yılında uygulanan güz ve bahar dönemindeki TEOG sınav sorularının tamamı incelenmiştir. Ayrıca TEOG sınavında yer alan altı dersin kazanımları incelenmiş ve sorularla ilgili kazanımlar belirlenmiştir. Araştırma verileri nitel araştırma veri yöntemlerinden biri olan doküman incelenmesi yoluyla elde edilmiştir. Araştırma verileri öncelikle araştırmacı tarafından ''Öğrenme Öğretim ve Değerlendirme İle İlgili Bir Sınıflama'' kitabındaki ölçütlere göre YBT tablosuna yerleştirilmiş ve iki aşamalı uzman görüşünden geçirilmiştir. Araştırma sonucunda Güz Dönemi TEOG sınavında yer alan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Fen Ve Teknoloji ve Matematik Dersi sınav soruları ile sorularla ilgili kazanımların YBT'ye göre aynı basamakta bulunma oranı %50 ve üzerinde olarak belirlenmiştir. T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük, İngilizce ve Türkçe Dersi sınav soruları ile sorularla ilgili kazanımların YBT'ye göre aynı basamakta bulunma oranı %50'nin altında olarak belirlenmiştir. Bahar Dönemi TEOG sınavında yer alan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Fen Ve Teknoloji, T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük, İngilizce, Matematik ve Türkçe Dersi sınav soruları ile sorularla ilgili kazanımların YBT'ye göre aynı basamakta bulunma oranı %50 ve üzerinde olarak belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Yenilenmiş Bloom Taksonomisi, Temel Öğretimden Orta Öğretime geçiş, 8. Sınıf Öğretim Programı
dc.description.abstractThis study has been conducted to draw parallelism of the objectives in curriculum of 8th grade with the questions of TEOG exam carried out in 2013-2014 academic year in accordance with Revised Bloom Taxonomy. In extent of the research, all the questions of the TEOG exams in Fall and Spring terms of 2013-2014 academic year were examined. In addition, the objectives of six courses were analyzed and the objectives related to the questions were specified. The survey data was determined by document review that is one of the qualitative research methods. The data was firstly put into RBT table according to the criteria in the book ''Öğrenme Öğretim ve Değerlendirme İle İlgili Bir Sınıflama'' and two-stage expert opinion was taken into consideration. The results of the study revealed that the correlation of being present in the same stage in accordance with RBT between the questions in Theology, Science and Technology, Maths in Fall term TEOG exam and the objectives about the questions was under 50 %. The correlation of being present in the same stage in accordance with RBT between the questions in History of Turkish Revolution, English, Turkish and the objectives about the questions was set under 50 %. The correlation of being present in the same stage in accordance with RBT between the questions in Theology, Science and Technology, History of Turkish Revolution, English, Maths and Turkish and the objectives related to the questions was determined 50 % and over.Key words: Revised Bloom Taxonomy, TEOG , the curriculum of 8th gradeen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTEOG sınav soruları ile 8. sınıf öğretim programlarındaki ilgili kazanımların yenilenmiş bloom taksonomisine göre incelenmesi
dc.title.alternativeThe study of the objectives in curriculum of 8th grade with the questions of TEOG in accordance with revised bloom taxonomy
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmQuestions
dc.subject.ytmExamination
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmTransition From Basic Education To Secondary Education
dc.subject.ytmBasic education
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmRecycling education
dc.subject.ytmBloom?s taxonomy
dc.identifier.yokid10067299
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid388903
dc.description.pages179
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess