Show simple item record

dc.contributor.advisorSummak, Mehmet Semih
dc.contributor.authorToprak, Mustafa
dc.date.accessioned2020-12-07T10:16:04Z
dc.date.available2020-12-07T10:16:04Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/130159
dc.description.abstractÖrgütsel değişim girişimlerine çalışanların katılımlarının yeterince sağlanmaması, onların bu değişimlere karşı negatif tutumlar geliştirmelerine neden olabilmekte, bu da çalışanların değişime olan bağlılıklarını olumsuz bir şekilde etkileyebilmektedir. Bağlılık, bir değişim girişiminin başarısını etkileyen önemli bir faktör olarak bilindiğinden, çalışanların eğitim örgütlerinde başlatılan değişimlere katılım seviyelerinin incelenmesinin, onların değişime olan bağlılıklarının ortaya konması bakımından önemlidir. `Öğretmenlerin değişime katılımları ile değişime bağlılıkları arasındaki ilişki nedir?` sorusu temelinde başlatılan bu çalışma, öğretmenlerin eğitimsel değişime katılımları ile değişime bağlılıkları arasındaki ilişkiyi, 2012-2013 eğitim-öğretim yılında başlatılan 4+4+4 eğitimsel değişim girişimi bağlamında ortaya koymayı amaçlamaktadır. Çalışma, karma bir desene sahip nedensel-karşılaştırmalı bir model izlemekte olup, 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Gaziantep ili merkez ilçeleri olan Şahinbey, Şehitkamil ve Oğuzeli ilçelerinde çalışan toplam 573 ilkokul ve ortaokul öğretmeninden veri toplanarak yapılmıştır. Çalışmada, veri toplama araçları olarak Değişime Bağlılık Ölçeği ve Değişime Katılım Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, öğretmenlerin Türkiye'de 2012-2013 akademik yılında başlatılan 4+4+4 değişim girişimine katılım seviyeleri düşük, değişime bağlılıkları ise görece olarak orta seviyededir. Çalışma, ayrıca öğretmenlerin 4+4+4 değişimine katılım seviyelerinin, onların değişime olan bağlılıklarını güçlü ve olumlu bir şekilde yordadığını ortaya koymuştur.Anahtar kelimeler: Eğitimsel değişim, değişime katılım, değişime bağlılık, öğretmenler
dc.description.abstractEmployees' lack of involvement in change initiatives could cause employees to develop negative attitudes towards these changes which, at the same time, could negatively influence their commitment to these changes. Since commitment is known to be a highly important factor determining success of a change initiative, exploring employees' involvement levels in changes occurring in educational organizations is thought to be significant for employees' commitment to changes. This study, which is primarily centered around the question `What is the relationship between employees' involvement in educational changes and their commitment to these changes?` aims to reveal the relationship between teachers' involvement in educational changes and their commitment to these changes. The study was carried out in a highly centralized educational system where a major educational change was initiated on a national scale in 2012-2013 educational year. It follows a causal-comparative model in a mixed method design and was carried out with 573 teachers working in three provincial towns of Gaziantep (Şahinbey, Şehitkamil and Oğuzeli) during 2013-2014 educational year. Commitment to Change Scale and Participation in Change Scale were used as data collection tools in the study. Findings of the study have shown that teachers' level of involvement in 4+4+4 change initiative was low and their commitment to the change was relatively at moderate level. The study also revealed that teachers' involvement in 4+4+4 change initiative positively predicts their commitment to these educational changes. Key words: Educational change, involvement in change, commitment to change, teachersen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin eğitimsel değişime katılım ve bağlılık algıları: Kamu okullarında bir karma yöntem çalışması
dc.title.alternativeTeachers' involvement in and commitment to educational change perceptions: A mixed method study at public schools
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCommitment
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmState schools
dc.subject.ytmEducation system
dc.subject.ytmOrganizational change
dc.subject.ytm4+4+4 education system
dc.subject.ytmChange
dc.identifier.yokid10067975
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid398393
dc.description.pages171
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess