Show simple item record

dc.contributor.advisorDemir, Servet
dc.contributor.authorÖzyurt, Melike
dc.date.accessioned2020-12-07T10:15:53Z
dc.date.available2020-12-07T10:15:53Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/130138
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı ilkokul öğrencilerine yönelik değer eğitim programı geliştirilmesinde okul temelli program geliştirme yaklaşımının etkililiğinin, okul temelli geliştirilen programın öğretimsel, formatif ve summatif değerlendirmelerinin yapılarak incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubu 2014-2015 eğitim öğretim yılında Gaziantep'te eğitim vermekte olan özel bir ilkokulun, üçüncü dördüncü sınıf öğrencileri, bu öğrencilerin velileri, okulun idareci, öğretmen ve personelidir. Araştırmada veri toplama aracı olarak değer anketi, öğrenci değerlendirme formları, öğrenci öz değerlendirme formları ve görüşme formları kullanılmıştır. Programda yer alacak değerler, değer anketi uygulanarak belirlenmiştir. Öğrenci değerlendirme formları ve öz değerlendirme formları, programın öğretimsel değerlendirmesine, diğer görüşme formları ise programın summatif ve formatif değerlendirmelerine ilişkin veri toplama amacıyla kullanılmıştır. Görüşme formlarından elde edilen veriler betimsel analiz tekniği ile, öğrenci değerlendirme formları ve öğrenci öz değerlendirme formlarının ön test ve son test uygulamalarından elde edilen veriler ise non parametrik testlerden Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılarak analiz edilmiştir. İhtiyaç analizi aşamasında elde edilen bulgular; okulun etkin bir değer eğitim programının olmadığını, okul ve öğrencinin ihtiyaçlarını temele alan bir değer eğitim programına gereksinim duyulduğunu ortaya koymuştur. Okul temelli program geliştirme yaklaşımı ile oluşturulan değer eğitim programının öğretimsel değerlendirme sonuçları, öğretmen ve velilere göre uygulanan program ile azimli olmak değeri için belirlenen kazanımların tamamına ulaşıldığı yönündedir. Öğrencilere göre ise büyük ölçüde kazanımlara ulaşılmıştır. Tutumlu olmak değeri için ise, kazanımlara kısmen ulaşılabilmiştir. Programın formatif ve summatif değerlendirilmesinden elde edilen sonuçlara göre, üçüncü ve dördüncü sınıf düzeyinde değer eğitim programı geliştirilmesinde okul temelli yaklaşım programın hedeflerine ulaşmasında etkili olduğu söylenebilir.Anahtar Kelimeler: Okul Temelli Program Geliştirme Yaklaşımı, Azimli Olmak Tutumlu olmak, İlkokul Değer Eğitim Programı, Program Değerlendirme
dc.description.abstractThe main goal of this research is to assess the effectiveness of school-based approach on developing value education curriculum by making educational, formative and summative evaluation of the developed curriculum.The research sample group is comprised of the third and fourth grade students, parents, teachers, administrators and staff of a private primary school which provides education in the 2014-2015 academic year and is located in Gaziantep. A value questionnaire, student evaluation forms, student self-evaluation forms and interview forms are used as data collection tools of the research. The values which are studied in the curriculum are determined by conducting the value questionnaire. Student evaluation forms and student self-evaluation forms are implemented to collect data for educational evaluation and interview forms are used to collect data for formative and summative evaluation of the curriculum. The data collected through interviews have been analyzed with the descriptive analysis technique and the data collected with pre- and post-tests of student evaluation and student self-evaluation forms have been analyzed by the Wilcoxon Signed Ranks Test.The findings acquired at the needs analysis stage shows that the school does not have an effective value education curriculum and that there is a need for a value education curriculum based on the needs of the school and the students. The findings of the educational evaluation of school-based value education curriculum indicate that, according to teachers and parents, all the objectives of the value `to be determined` is achieved by the implemented curriculum. Moreover, according to the students, almost all the objectives of `being determined` is achieved. Then, the objectives of the value `to be sparing of` are partially achieved. According to the findings of formative and summative evaluation, it could be said that school-based approach on developing value education curriculum is effective for third and fourth grades.Key Words: School-Based Curriculum Development, To Be Determined, To BeSparing, Primary School Value Education Curriculum, Curriculum Evaluationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul üçüncü ve dördüncü sınıf değer eğitimi programının geliştirilmesinde okul temelli yaklaşımın etkililiğinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe assessment of effectiveness of school- based approach on developing value education curriculum for the third and fourth grade students
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmValues education
dc.subject.ytmSchool effectiveness
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmValues
dc.identifier.yokid10084067
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid398378
dc.description.pages235
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess