Show simple item record

dc.contributor.advisorBindak, Recep
dc.contributor.authorYilmaz, Harun Reşit
dc.date.accessioned2020-12-07T10:15:50Z
dc.date.available2020-12-07T10:15:50Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2019-01-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/130133
dc.description.abstractBu çalışmada, ilköğretim ikinci kademedeki öğrencilerin matematik başarıları ile matematik kaygısı ve genel sınav kaygısı arasındaki ilişki ortaya konulmuş ve matematik başarısının bazı demografik değişkenlerle arasındaki ilişki incelenmiştir.Araştırma verileri 2014-2015 eğitim öğretim yılı elde edilmiştir. Araştırmaya Gaziantep ili merkez ilçesi Şahinbey bünyesindeki Hatice Büyükbeşe Ortaokulu, Celal Doğan Ortaokulu ve Turgut Özal Ortaokulundan 649 öğrenci katılmıştır. Veriler üç boyutlu bir anket yardımıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde t-test, ANOVA ve regresyon analizi yöntemleri kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda matematik başarısı ile; kendine ait bir çalışma odası olması değişkeni, anne-baba eğitim düzeyinin yüksek olma değişkeni, anne ve baba beraber yaşama değişkeni, okula yardımcı kursa veya dershane desteği değişkeni, matematik öğrenme amaçlı bilgisayardan yararlanma varlığı değişkeni, sosyo-ekonomik olarak daha yüksek bir çevredeki okula gitme değişkeni ile matematik notları arasında anlamlı ve pozitif bir ilişki çıkmıştır. Matematik başarısı ile okuldan sonra bir işte çalışma değişkeni, matematik kaygısı ve sınav kaygısı arasında anlamlı ve negatif bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca, matematik başarısı ile cinsiyet değişkeni ve anne-babasının sağ yada ölü olması değişkenine göre aralarında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır.
dc.description.abstractIn this study, relation between the secondary school student's math success reveals the relationship between with math anxiety, test anxiety and some demographic variables have been investigated.Survey data was obtained in the 2014-2015 acedemic year. 649 students participated in the study in Gaziantep's one of the central district schools; Hatice Büyükbeşe secondary school, Celal Doğan secondary school, Turgut Özal secondary school. Data were collected with a three-dimensional survey. T-test, anova and regression analysis was used to analyze the data. Considering the findings of the analysis; significant and positive relationship between have a room, parents' level of education, parents' condition, get help course, advantage of computer, welfare to go to high school with math success.Significant and negative relationship between work after school, math anxiety,test anxiety with math success. Also a significant relationship was not found math success with student's gender and parents's be dead or alive in life.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim ikinci kademe öğrencilerinde matematik başarısı ile matematik kaygısı, sınav kaygısı ve bazı demografik değişkenlerle ilişkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeMaths success with math anxi̇ety, test anxi̇ety and some demographi̇c vari̇ables investigation of relations in secondary school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-03
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmAnxiety
dc.subject.ytmTest anxiety
dc.subject.ytmTest anxiety
dc.subject.ytmMathematics achievement
dc.subject.ytmDemographic variables
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmMathematics
dc.identifier.yokid10097218
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid423511
dc.description.pages70
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess