Show simple item record

dc.contributor.advisorAkbaş, Turan
dc.contributor.authorBayar Karakuş, Havva
dc.date.accessioned2020-12-07T10:15:33Z
dc.date.available2020-12-07T10:15:33Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/130105
dc.description.abstractBu araştırmada, öğretmenlerin, evlilik uyumlarının iş ve yaşam doyumları ve bazı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır.Araştırma Adana ilinde ilkokul, ortaokul ve lisede görev yapan 250 evli öğretmenle gerçekleştirilmiştir. Öğretmenlerin evlilik uyumlarına ilişkin veriler `Evlilik Uyum Ölçeği` (Locke ve Wallace, 1959) ile iş doyumuna ilişkin veriler `Minnesota İş Doyumu Ölçeği` ile, yaşam doyumuna ilişkin veriler `Yaşam Doyumu Ölçeği ile, kişisel bilgileri ise araştırmacı tarafından oluşturulan `Kişisel Bilgi Formu` ile toplanmıştır. Verilerin analizinde Mann-Whitney U tesi, Kruskal Wallis ve Spearman Sıra Katsayıları korelasyonu kullanılmıştır.Araştırma bulgularına göre, öğretmenlerin yaşlarına, kıdemlerine ve evlilik süresine göre evlilik uyumlarında anlamlı düzeyde farklılaştığı bulunurken, bireylerin cinsiyetlerine, çalışma süresine, ek iş yapma durumuna, ek iş yapma süresine, gelirine, eş gelirine, aylık ortalama gelirine, eş mesleğine, eş eğitim düzeyine, çocuk sayısına, köken aile ile aynı kentte yaşama durumuna göre evlilik uyumlarında anlamlı bir fark olmadığı bulunmuştur.Son olarak ise, araştırmaya katılan öğretmenlerin evlilik uyumu ile yaşam doyumu ve yaşam doyumu ile iş doyumu arasında anlamlı bir ilişki bulunurken, evlilik uyumu ve iş doyumu arasında anlamlı bir ilişki olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Evlilik uyumu, iş doyumu, yaşam doyumu
dc.description.abstractIn this study, investigating the levels of married teachers'marital adjustment terms of job anad life satısfactıon and some of varıables is proposed.The study is put into practice with 250 married teachers in elemantary, secodary and hıgh schools in the province of Adana. The data on individuals'marriage satisfaction `Marital Adjustment Scale` (Locke and Wallace, 1959), and their personal informations are collected within `a personal information form` created bt the reseacher. İn the analysis of the data, Mann Whitney U test, Kruskal Wallis and Spearman correlatıon are used. According to research's findings, ın terms of teachers's ages, geniorities and periods of their marriage teheir marriage harmony changes meaningful level. Homewer, in terms of individuals's sexualities, their working periods, periods of addifional jobs, incomes, their partners's incomes, their monutly salaires, their partners's jobs, their partners's education levels, numbers of children, living in same city with original family, there isn't a meaningful difference.Finally, there is a meaningful connection between the participate teachers's marriage harmong with living satisfactory and living satisfactory with work satisfactory. Homewer there isn't a meaningful connection between participate teachers's marriage connection and satisfactory.Keywords: Martial adjustment, job satısfactıon, life satısfactıon.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin evlilik uyumlarının, iş ve yaşam doyumları ve bazı değişkenler açısından incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of teacher's martial adjustment terms of job and li̇fe satisfaction and some of variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMarriage
dc.subject.ytmMarital satisfaction
dc.subject.ytmMarital adjustment
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmLife satisfaction
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmAdjustment
dc.identifier.yokid10069936
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid398225
dc.description.pages154
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess