Avrupa Birliği yükseköğretim kalite göstergeleri bağlamında öğretim süreçleri ve öğrenme kaynaklarının incelenmesi (Gaziantep Üniversitesi örneği)
dc.contributor.advisor | Sincar, Mehmet | |
dc.contributor.author | Özdemir, Murat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:15:20Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:15:20Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/130081 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın genel amacı Avrupa Birliği yükseköğretim kurumları öğrenci merkezli kalite göstergeleri doğrultusunda, 2014-2015 eğitim öğretim yılında Gaziantep Üniversitesi'nde lisans eğitimi alan öğrencilerin akademik başarıları ile yükseköğretim kurumlarındaki öğretim süreçleri ve öğrenme kaynaklarının kalitesi arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığının belirlenmesidir. Bu genel amaç doğrultusunda öğrencilere ilişkin çeşitli demografik bulgular elde edildikten sonra; öğrencilerin bütünleşme, öğretim süreçleri, kariyer yönlendirme hizmetleri, kütüphane hizmetleri, öğretim elemanları ve yönetim kadrosuyla iletişim, öğrenci işleri, fizikî öğrenme koşulları, kampus yaşamı, araştırma faaliyetleri, ölçme ve değerlendirme, ders içerikleri hakkında bilgilendirme alt boyutlarına ilişkin görüşleri tespit edilmiştir. İlişkisel tarama modeli ile desenlenen araştırmanın verileri evrenden rastgele örneklem yoluyla seçilen 796 öğrenciye ölçek uygulanması yoluyla elde edilmiştir. Verilerin analizinde SPSS 20 paket programı kullanılmış olup, normal dağılım gösterdiği tespit edilen veri setine Bağımsız Örneklem T Testi, Çok Değişkenli Varyans Analizi ve Çoklu Doğrusal Regresyon Analizi uygulanmış ve anlamlılık .05 düzeyinde aranmıştır. Araştırma bulgularına göre; yükseköğretim kurumlarındaki öğretim süreçleri ve öğrenme kaynaklarına ilişkin olarak kararsız yönde görüş belirten katılımcıların görüşlerinin bazı alt boyutlarda cinsiyet değişkenine göre, tüm alt boyutlarda ise öğrenim görülen fakülte değişkenine göre anlamlı derecede farklılaştığı tespit edilmiştir. Ayrıca kariyer yönlendirme, öğretim süreçleri, kampus yaşamı ile sınav beklenti alt boyutlarının birlikte öğrencilerin not ortalamalarının yaklaşık %15'ini yordadığı da ulaşılan önemli bir bulgudur. Bu doğrultuda yükseköğretim kurumunda öğretim süreçleri ve öğrenme kaynaklarına ilişkin bazı değişkenlerin öğrenci başarısında pay sahibi olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen bulgular ve ulaşılan sonuçlar literatürdeki benzer araştırma sonuçları ekseninde tartışılmış ve bulgular doğrultusunda çeşitli öneriler getirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Avrupa Birliği, yükseköğretim, kalite göstergeleri, öğrenci odaklı kalite, öğrenci başarısı. | |
dc.description.abstract | The purpose of the present study is to determine whether there is a significant relationship between the level of academic achievement of B. A. students in Gaziantep University and the quality of teaching process and learning resources of their higher education institution in 2014-2015 educational year in line with the European Union higher education institutions student-centered quality indicators. In this respect, after obtaining a variety of demographic findings, students' perceptions about the following sub-dimensions were determined: Integration and teaching processes, career guidance services, library facilities and services, communication with the faculty administration and the academics, students' registrar's office, physical learning conditions, campus life, research activities, assessment and evaluation and course contents. The study was designed in the correlational survey model and its data were obtained by applying the scale to randomly selected 796 students. In data analysis, SPSS 20 program was used and the following parametric analyses were applied to the data set showing normal distribution: Independent Samples T Test, multivariate analysis of variance and Multiple Linear Regression and .05 was accepted as the significance level. According to research findings, the participants expressed their opinions in neutral way regarding the teaching process and learning resources in their higher education institution; their views differed significantly in some of the sub-dimensions according to their gender and in all of the sub-dimensions according to faculty they study; the 4 sub-dimensions - career guidance services, teaching processes, campus life and exam expectations - were found to predict about %15 of students' academic grades. In this respect, it is extrapolated that some variables related to the teaching process and learning resources in higher education institutions have a significant role in student achievement. The findings and results were discussed in parallel with similar researches in the literature and some recommendations were taken place in this respect.Key Words: European Union, higher education, quality indicators, student-centered quality, student achievement. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Avrupa Birliği yükseköğretim kalite göstergeleri bağlamında öğretim süreçleri ve öğrenme kaynaklarının incelenmesi (Gaziantep Üniversitesi örneği) | |
dc.title.alternative | Examination of instructional procedures and learning resources within the context of european union higher education quality indicators (The sample of Gaziantep University) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | Higher education system | |
dc.subject.ytm | Teaching processes | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.subject.ytm | European Union | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Quality | |
dc.subject.ytm | Quality models | |
dc.subject.ytm | Higher education | |
dc.identifier.yokid | 10073724 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 398389 | |
dc.description.pages | 103 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |