Show simple item record

dc.contributor.advisorSağlam, Yılmaz
dc.contributor.authorGürbüz, Demet
dc.date.accessioned2020-12-07T10:15:14Z
dc.date.available2020-12-07T10:15:14Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/130049
dc.description.abstractÖZETELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİSİ VE ÖĞRETMEN DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİGÜRBÜZ, DemetYüksek Lisans, Sınıf Öğretmenliği Bilim DalıTez Danışmanı: Doç. Dr. Yılmaz SAĞLAMŞubat, 2016, 112 sayfa.Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin uyguladıkları değerlendirme yaklaşımlarının öğrencilerde eleştirel düşünme becerisini geliştirmede ne düzeyde katkıda bulunduğunu araştırmaktır. Çalışmaya Diyarbakır, Gaziantep ve Şanlıurfa'da görev yapan toplam 40 sınıf öğretmeni gönüllü olarak katılmıştır. Öğretmenler ile bireysel mülakatlar yapılmış ve 'bir bardak suyu nasıl soğuturuz?' ve 'Islak bir çamaşırı nasıl kurutabiliriz?' sorularına öğrencilerin verdikleri yanıtları öğretmenlerden puanlamaları istenmiştir. Puanlama sonrasında, öğretmenlerden verdikleri puanı gerekçelendirmeleri istenmiştir. Bütün mülakatlar bir ses kayıt cihazı yardımıyla kaydedilmiş ve sonrasında yazılı hale getirilerek içerik analizi yapılmıştır. Öğrenci yanıtları bilimsel olarak doğru olmasına rağmen, araştırma sonunda öğretmenlerin çok büyük bir kısmının yanıtlara tam puan vermedikleri görülmüştür. Bununla birlikte, öğrencilere yöneltilen sorularda herhangi bir kriter bulunmamasına rağmen, öğretmenlerin kendilerince birtakım kriterler türetip, bu kriterlere göre öğrenci yanıtlarını değerlendirdikleri görülmüştür. Buna ilaveten, bazı öğretmenlerin öğrenci yanıtlarını doğru bulmalarına rağmen, hiçbir yanıta tam puan vermemişlerdir. Sonuç olarak, öğrencilerin farklı fakat doğru olan düşünceleri düşük puan almaları ile sonuçlanmıştır. Bir başka ifade ile, öğretmenlerin değerlendirme yaklaşımları öğrencilerin eleştirel düşünme becerisi geliştirmesine bir engel teşkil etmektedir.Anahtar Kelimeler: Eleştirel düşünme becerisi, değerlendirme, sınıf öğretmenleri.
dc.description.abstractABSTRACTCRITICAL THINKING SKILLS AND TEACHER ASSESSMENT METHODSGÜRBÜZ, DemetPost Graduate thesis, Department of Primary EducationSupervisors: Assoc. Prof. Dr. Yılmaz SAĞLAMFebruary 2016, 112 Page This study aimed to investigate to what extent teachers' assessment approach contribute to the development of students' critical thinking skill. A total 40 teachers from Diyarbakir, Gaziantep and Sanliurfa volunteered. Individual interviews were conducted with the teachers and they were asked to score the students' responses to such questions: 'how do we cool down a glass of water?' and 'how do we dry wet clothes?'. After scoring, the teachers were asked to justify the scores they gave. All the interviews were audio taped and later transcribed and analyzed. Even though all the students' responses were scientifically accurate, it was detected that most teachers did not give full scores. Moreover, even though the questions did not involve any criterion, the teachers created a set of their own criteria and scored the responses accordingly. Further to that, even finding the student responses accurate, some teachers did not give full score to any of them. As a result, the accurate but different responses offered by the students led to earning lower scores. In other words, the teachers' assessment approaches seem being an obstacle to the development of students' critical thinking skill. Key words: Critical thinking skill, Assessment, Primary school teachers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEleştirel düşünme becerisi ve öğretmen değerlendirme yöntemleri
dc.title.alternativeCritical thinking skills and teacher assessment methods
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCritical thinking
dc.subject.ytmTeacher evaluation
dc.subject.ytmTeacher evaluation model
dc.subject.ytmEvaluation
dc.subject.ytmClass teachers
dc.identifier.yokid10104550
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid423509
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess