Construct shift of marine engineering cadets in maritime English via on board training experience
dc.contributor.advisor | Bada, Erdoğan | |
dc.contributor.author | Özenir, Müjgan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:15:03Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:15:03Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/130028 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada denizcilik fakültesi öğrencilerinin açık deniz stajı öncesinde İngilizceye karşı var olan algılarını belirlemek ve staj sonrasında bu konuda oluşan kavramsal değişiklikleri ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Açık deniz stajı Dünya Denizcilik Örgütü -İMO- nun tüm denizcilik öğrencilerine öngördüğü standart ve zorunlu bir uygulamadır. Gemi makine mühendisi adayları için altı aylık açık deniz stajı – son değişiklikle 2013 girişli öğrenciler için 12 ay –öğrencilerin profesyonel olarak ilk adımı olan üçüncü gemi makine mühendisi yeterliliğini almak için girecekleri sınavın ön koşuludur. İstanbul Teknik Üniversitesi, Denizcilik Fakültesi, Gemi Makineleri İşletmeciliği bölümünde üçüncü sınıfa devam eden 50 öğrenci, çalışmanın katılımcılarıdır. Çalışmada, staj öncesi ve sonrasında olmak üzere öğrencilere anket ve görüşme teknikleri uygulanmıştır. İngilizceyi öğrenmede ve stajda İngilizceyi kullanmalarıyla ilgili bakış açılarını ve deneyimlerini öğrenmek için açık uçlu ve yarı yapılandırılmış sorular yöneltilmiş,veri analizinde SPSS 16.0 kullanılmıştır. Çalışma, denizcilik İngilizcesi bağlamında, dil öğrenimi /öğretiminin kapsamı, kalitesiyle ilgili yeniden gözden geçirilmesi gerekenleri açığa çıkarmıştır. Ayrıca, geleceğin gemi makine mühendislerinin mesleklerinde dil kaynaklı sorunsalına bakış açısını yansıttığından gerek hizmet alıcılar ve hizmet vericiler açısından kayda değer sonuçlara ulaşmıştır.Anahtar Kelimeler: Gemi makine mühendisliği öğrencisi,denizcilik İngilizcesi, kavramsal değişim, , staj öncesi ve sonrası, açık deniz stajı. | |
dc.description.abstract | This study focuses on construct shift in marine engineering cadets in the period between pre and post practicum. In accordance with IMO's requirements, practicum-on board training- is obligatory and standard pre-requisite for all prospective seafarers. Regarding engine crew members, it is compulsory to carry out working at sea for six months (twelve months for the engine cadets registered in 2013) prior to taking proficiency exam to be seafarer-entitled as a third marine engineer.Participants in this research are 50 marine engineering cadets of Istanbul Technical University. They responded to questionnaires and participated in interview sessions to express personal views on their English learning and utilization experience. Both data collection tools which were constructed in open ended and semi-structured styles were presented to cadets both before and after on-board training. Collected data was analyzed via SPSS 16.0.The study holds issues worth reconsidering in terms of content and quality in the teaching and learning process of maritime English. Besides, the study reveals significant results regarding both Service Providers (SP) and Service Receivers (SR), as it reflects the views of prospective marine engineers toward language related problems in the profession.Key words: Marine engineering cadets, maritime English, construct shift, pre and post practicum, on board training. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Construct shift of marine engineering cadets in maritime English via on board training experience | |
dc.title.alternative | Gemi makine mühendisi adaylarının İngilizce öğreniminde kavramsal değişimler | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Conceptual change | |
dc.subject.ytm | Concepts | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.subject.ytm | Study of languages | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Maritime terms | |
dc.subject.ytm | Engineering education | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.identifier.yokid | 10079107 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 398249 | |
dc.description.pages | 79 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |