Show simple item record

dc.contributor.advisorBindak, Recep
dc.contributor.authorKaraman, Muhammed
dc.date.accessioned2020-12-07T10:14:32Z
dc.date.available2020-12-07T10:14:32Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/129958
dc.description.abstractBu çalışma, ilköğretim matematik öğretmenlerinin sınav soruları ile TEOG matematik sorularının Yenilenmiş Bloom Taksonomisi'ne göre dağılımını incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma kapsamında 2013-2014 ve 2014-2015 eğitim ve öğretim yıllarında güz döneminde uygulanan 40 TEOG sorusu ile aynı kazanımları ölçen 240 öğretmen yazılı sorusu incelenmiştir. Bu araştırmada nitel veri toplama yöntemi olarak doküman analizi kullanılmıştır. Toplanan sorular, öncelikle araştırmacı tarafından Yenilenmiş Bloom Taksonomisi'ne göre sınıflandırılmıştır. Uzman görüşü iki aşamalı olarak alınmıştır. Araştırma sonucunda, Yenilenmiş Bloom Taksonomisi'nin bilgi boyutunda olgusal ve üstbilişsel bilgi türünü ölçen soru bulunamamıştır. Kavramsal bilgi türünü ölçen soruların oranı, öğretmen yazılı sorularında (%58,8) daha fazladır. İşlemsel bilgi türünü ölçen soruların oranı ise TEOG'da (%55) daha fazladır. Araştırma kapsamında incelenen sorular arasında yaratma basamağını ölçen soruya rastlanılmamıştır. Öğretmen yazılı soruları içinde hatırlama basamağını ölçmeye yönelik 9 soru yer alırken TEOG soruları arasında hatırlama basamağını ölçen soru bulunamamıştır. Ayrıca Yenilenmiş Bloom Taksonomisi'nin boyutlarına göre öğretmen yazılı soruları ile TEOG sorularının dağılımları çeşitli bağımsız değişkenlere göre karşılaştırılmıştır. Ki-kare bağımsızlık testi sonucuna göre bilişsel süreç boyutu dağılımları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu bulunmuştur.Anahtar kelimeler: TEOG, Yenilenmiş Bloom Taksonomisi, Matematik Yazılı Soruları, Ölçme ve Değerlendirme
dc.description.abstractThe purpose of this study is the comparative analysis of the TEOG math questions and elementary mathematics teachers' written exam questions according to Revised Bloom's Taxonomy. Under the research, 40 TEOG questions applied in fall term in 2013-2014 and 2014-2015 academic years and 240 teachers' written math exam questions that measure the same learning outcomes were examined. . In this study, document analysis was used as a qualitative data collection methods. Collected question were primarily classified according to the Revised Bloom Taxonomy by the researcher. Expert opinion was taken in two stages. As a result, there was no question which measures the factual and metacognitive knowlwdge in the knowledge dimension of Revised Bloom's Taxonomy. The rate of questions that measures conceptual knowledge is higher in teachers' written exam questions (58.8%). However, the of questions which measure procedural knowledge is higher (55%) in TEOG. Among the questions examined within the scope of the research, there was no question to measure the creation step. While there were 9 questions to measure the remembering step in teachers' written exams, there was no question that measures this step in TEOG questions. Moreover, according to the Revised Bloom's Taxonomy dimensions, the distributions of teachers' written exam questions and TEOG questions were compared according to various independent variables. The Chi-Square of İndependence Test revealed a statistically significant difference between the cognitive process dimension distributions.Keywords: TEOG, Revised Bloom's Taxonomy, Mathematics Written Questions,Assessment and Evaluationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim matematik öğretmenlerinin sınav soruları ile TEOG matematik sorularının yenilenmiş Bloom Taksonomisine göre analizi
dc.title.alternativeAnalysis of elementary mathematics teachers' examination questions and TEOG mathematics questions according to revised Bloom's Taxonomy
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmBloom?s taxonomy
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmQuestions
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.identifier.yokid10133686
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid456775
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess