Show simple item record

dc.contributor.advisorKoç, Kevser
dc.contributor.authorAkmersin, Burcu
dc.date.accessioned2020-12-07T10:14:26Z
dc.date.available2020-12-07T10:14:26Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/129946
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, düşük sosyo-ekonomik duruma sahip ilkokul 2. sınıfa giden öğrencilerin okuma sevgisi ve alışkanlığı kazanmasına etki eden faktörleri incelemektir. Araştırmada verilerin toplanması ve analizi için yarı yapılandırılmış görüşme ve betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Güneydoğu'nun sanayi bakımından gelişmiş bir kentinde sosyo-ekonomik bakımdan en alt düzeyinde kabul edilebilecek bir ilkokulda 2013-2014 yılında 2. Sınıfta eğitim-öğretim gören 20 öğrenci ve velisi oluşturmaktadır. Yapılan çalışma iki aşamadan oluşmaktadır. Araştırmanın birinci aşamasında öğrencilerle yapılan görüşme, ikinci aşamasında ise velilerle yapılan görüşme kayıt cihazı ile kayıt altına alınmıştır. Kayıt altına alınan her bir görüşme analiz edilmiştir. Araştırma sonunda, çocukların kitap okuma sevgisi ve alışkanlığı kazanmasında ailenin model olmasının, ailenin eğitim düzeyinin, okulöncesi eğitiminin, kitaplarla erken yaşta tanışmanın ve etkileşimin önemi ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractThis study aimed to investigate the factors that influence the love and habit of reading among students of a 2nd year classroom located in a low socio-economic environment. The study adopted semi-structured interviews and observations to gather the data. Later, the data analyzed via descriptive analysis methods. The participants of the study are the twenty second-grade students who enrolled a school where the socio-economic level is very low. The study has two main stages. In the first stage, the teacher gathered information through her observations and interviewed students. In the second phase, the interviews conducted with students' parents. Both groups of interviews were recorded. Later, the records were transcribed and analyzed. According to the results, the main factors influencing the love and habit of reading were the existence of role models, the educational level of parensts, preschool education, early reading experiences and interaction with others based on reading experiences.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDüşük sosyo-ekonomik düzeyde olan 2. öğrencilerin kitap okuma sevgisi ve alışkanlığı kazanmasına etki eden faktörlerin incelenmesi
dc.title.alternativeThe investigati̇on of the factors influenci̇ng the love and habi̇t of readi̇ng among the second grade students from low-socio economic backgrounds
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocio-economic level
dc.subject.ytmLow incomes
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmBook reading
dc.subject.ytmReading habit
dc.identifier.yokid10103650
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid423510
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess