Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin mesleki tükenmişlik algıları
dc.contributor.advisor | Akyürek, Süleyman | |
dc.contributor.author | Bayrakdar, Nazim | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:14:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:14:25Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/129943 | |
dc.description.abstract | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin mesleki tükenmişlik algılarını tespit etmek amacıyla yapılan bu araştırmada nicel ve nitel araştırma yöntemleri bir arada kullanılmıştır. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin mesleki tükenmişlik algı düzeylerini ve mesleki tükenmişlik algıları üzerinde etkili olabilecek faktörleri tespit etmek üzere nicel araştırma tekniklerinden anket kullanılmıştır. Kişisel ya da çevresel bazı faktörlerin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin mesleklerine olan bağlılıklarını nasıl etkilediği sorusuna ise nitel araştırma tekniklerinden yarı yapılandırılmış mülakat ile cevap aranmıştır. Araştırma neticesinde Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin mesleki tükenmişlik düzeylerinin cinsiyetlerine, medeni durumlarına, görev yapmakta oldukları okul türlerine, mesleki yeterlik algılarına, mesleklerinin toplumdaki itibarına, toplumsal beklentilerden rahatsız olma durumlarına, iş yükü, sosyal destek ve örgütsel adalet algılarına göre bazı alt boyutlarda farklılaştığı tespit edilmiştir. Kendisiyle mülakat yapılan mesleki tükenmişlik düzeyi diğerlerinden yüksek Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin büyük bir kısmının öğrencilerin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersini yeterince ciddiye almamalarından ve yürüttükleri din eğitimi faaliyetlerinin amacına yeterince ulaşmamasından duydukları rahatsızlığı dile getirdikleri görülmüştür. Kendisiyle mülakat yapılan mesleki tükenmişlik düzeyi diğerlerinden düşük Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin büyük bir bölümünün ise derslerine öğrencilerin gösterdiği ilgiden memnun olduklarını belirttikleri, yürüttükleri din eğitimi faaliyetlerinin büyük ölçüde amacına ulaştığı kanaatinde oldukları tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Tükenmişlik, Mesleki Tükenmişlik, Din, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi. | |
dc.description.abstract | Religious Culture and Ethics (RCE)Teachers` professional burnout perceptions in this research in order to determine the quantitative and qualitative research methods have been used in combination. The quantitative questionnaire research techniques, have been used the factors that may be effective to determine on RCE teachers` professional burnout level of perception and occupational burnout perceptions. Some personal or environmental factors in RCE teachers to the profession and their commitment to answer the question of how on qualitative research techniques, semi-structured interview was used.Research as a result of the teachers of Religious Culture and Ethics of professional burnout level according of their gender, their marital status, working in their school types, their perceptions of professional competence in the profession of reputation in society, the social expectations of being uncomfortable situations, business burden, social support, and perceptions of organizational justice, to some of the different sub-dimensions have been determined. The interview itself is made of professional burnout level of the other high RCE teachers believe that, the students in Religious Culture and ethics lesson to not take it seriously enough, and especially their religious education-teaching activities for the purposes of enough reach the complain. A large part of the teachers of RCE who interviewed burnout level lower than the other religion culture and ethics of teachers believe that the students are interested in religious culture and ethics lessons. And they have been identified that they have satisfied with their stated and conducted religious education activities largely achieved.Keywords: Burnout, Professional Burnout, Religion, Religion Culture and Ethics. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Din | tr_TR |
dc.subject | Religion | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin mesleki tükenmişlik algıları | |
dc.title.alternative | Religion culture and ethics teachers' professional burnout perceptions | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Burnout | |
dc.subject.ytm | Religion | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Teacher perception | |
dc.subject.ytm | Moral knowledge | |
dc.subject.ytm | Religious education | |
dc.subject.ytm | Branch teachers | |
dc.subject.ytm | Burnout level | |
dc.identifier.yokid | 10056567 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERCİYES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 375819 | |
dc.description.pages | 399 | |
dc.publisher.discipline | Din Eğitimi Bilim Dalı |