Kadın okul yöneticilerinin kendini geliştirme kavramına ilişkin görüşleri
dc.contributor.advisor | Sincar, Mehmet | |
dc.contributor.author | Önen, Zerrin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:14:08Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:14:08Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/129908 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada kadın okul yöneticilerinin kendini geliştirme kavramına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Cevap aranacak problem cümlesi `Kadın okul yöneticilerinin kendini geliştirme kavramına ilişkin görüşleri nelerdir?` olarak belirlenmiştir. Bu çalışma nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseninde yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu 2014-2015 eğitim öğretim yılında Gaziantep ili Şahinbey ve Şehitkâmil ilçeleri ile Kahramanmaraş ili 12 Şubat, Dulkadiroğlu ve Pazarcık ilçelerindeki okul öncesi, ilk okul, orta okul ve liselerde çalışan 10 kadın okul yöneticisi oluşturmaktadır. Çalışma grubu kartopu örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma bulguları kadın okul yöneticilerinin kendilerine yönelik mevcut olumsuz algıyı yıkmak ve varlıklarını hissettirmek için kendilerini geliştirmeleri gerektiğine işaret etmektedir. Araştırma sonucunda insan ilişkileri ve duygu yönetimi kadın yöneticilerin kendilerini geliştirmeleri gereken alanlar olarak öne çıkmaktadır. Araştırma sonuçlarına gore kadın okul yöneticilerine yönelik eğitimler organize edilip katılımları sağlanabilir. Böylece hem ihtiyaç duyulan alanlarda kendilerini geliştirmeleri sağlanabilir hem de kadın olarak özgüven geliştirebilirler. | |
dc.description.abstract | It was aimed to determine female school administrators' views about the concept of self development in this study. Problem statement to search was determined as `What are the female school administartors' views about the concept of self development?`. This study was carried out in the context of phenomenology which is a type of qualitative reserach methods. The sampling of this study is composed of 10 women school administrators working at nursery schools, primary, secondary and high schools in the districts of Şahinbey and Şehitkamil in Gaziantep and Dulkadiroğlu, 12 Şubat and Pazarcık in Kahramanmaraş in 2014-2015 educational year. The study group was determined using snowball sampling method. Semi structured interview form was used as data collection tool in the study. The data were analyzed through content analysis method. The findings point a need to clear the current negative perceptions toward the women administrators and to improve themselves to make others feel their presence. Morever human relations and management of feelings have come to the fore as the fields female school administrators need to improve themselves. According to the study results, training for school female administrators can be organized and their participation can be provided. So they can both be provided to improve themselves at the needed areas and improve self-confidence as a woman. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Kadın okul yöneticilerinin kendini geliştirme kavramına ilişkin görüşleri | |
dc.title.alternative | Female school administrators' views about the concept of self-development | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Women managers | |
dc.subject.ytm | Self-development | |
dc.identifier.yokid | 10102289 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 423507 | |
dc.description.pages | 87 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |