Öğrenci zorluklarının tespiti ve çözümünde matematik günlüklerinin rolü üzerine bir inceleme
dc.contributor.advisor | Özmantar, Mehmet Fatih | |
dc.contributor.author | İnan, Erdal | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:14:03Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:14:03Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/129893 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, öğrenci zorluklarını tespit etmedeve çözüm önerisi sunmadaalternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerinden biri olan öğrenci günlüklerinin rolünü incelemektir.Çalışma 2014 - 2015 eğitim-öğretim yılında Gaziantep ili, Şahinbey merkez ilçesine bağlı bir ilköğretim okulunun yedinci ve sekizinci sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür. Çalışma kapsamında, 7. sınıflardan 18 öğrenci ve 8. sınıflardan 14 öğrenci, günlük tutmuşlardır. Öğrenci günlükleri haftada 2 uygulama olmak üzere 25 haftada toplanmıştır. Araştırma kapsamında toplanan günlükler öğrenci zorluklarını belirleme ve çözüm önerileri sunma perspektifiyle içerik analizine tabi tutulmuştur.Verilerin analizi sonucunda günlüklerde öğrencilerin yaptıkları açıklamalardan yola çıkılarak çeşitli matematiksel zorluklar belirlenmiştir. Bu zorlukların aşılmasında günlüklerin sahip olabileceği roller incelenmiştir. İncelemeye dayalı olarak günlüklerin özellikle zorlukların belirlenmesi ve müdahalesine dönük planlama için önemli bir potansiyele sahip olduğu görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin matematiksel düşünme şekilleri hakkında detaylı bilgi sahibi olmak; öğrencilerin kavrayışlarını etkili olarak değerlendirmek; öğrencilerin öz değerlendirme yapmaları için imkân oluşturmak; öğrencilere dönüt ve düzeltme imkânı sunmak yönleriyle günlüklerin, öğrenci zorluklarını tespit etme ve çözüm önerisi sunmada önemli bir potansiyele sahip olduğu belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlardan hareketleöğretmenlere, matematiksel dilin kullanımı yaygınlaştırmak ve öğrenci zorluklarının üstesinden gelmeleri için öğrenci günlükleri kullanmaları önerilmiştir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to examine the role of student diaries, which is one of the alternative assessment techniques in determining student difficulties and suggesting solutions for them.The study has been conducted with students at 7th grade and 8th grade in a primary school in Şahinbey, Gaziantep in 2014 - 2015 academic year. In the study, 18 students from 7th grades and 14 students from 8th grades kept diary. The diaries were collected 2 times per week in 25 weeks. The diaries which were gathered during the study, were analyzed with content analysis with a view to determine the student difficulties and offer solutions. As a result of analysis of the data, in diaries, based on the statements made by the students, various mathematical difficulties were found. In overcoming of these difficulties, the roles of diaries were examined. Based on the examination, it was observed that the diaries have significant potential especially for the determination of difficulties and oriented planning to intervention. Furthermore, it was determined that the diaries have a significant potential in determining student difficulties and in providing suggestions for solutions with the aspects of having detailed knowledge about students' mathematical ways of thinking; assessment of student comprehension as effective; creating opportunities for students to self-assessment, providing the students the opportunity by offering feedback and correction.Depending on the obtained results, teachers are proposed to use student diaries to promote the use of mathematical language and to overcome their student difficulties. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğrenci zorluklarının tespiti ve çözümünde matematik günlüklerinin rolü üzerine bir inceleme | |
dc.title.alternative | A study on role of mathematics diaries the related to elimination and determination of students' difficulties | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Learning logs | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Student difficulties | |
dc.subject.ytm | Misconception | |
dc.identifier.yokid | 10109121 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 441086 | |
dc.description.pages | 149 | |
dc.publisher.discipline | Matematik Eğitimi Bilim Dalı |