Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzmantar, Mehmet Fatih
dc.contributor.authorÖzbey, Nuh
dc.date.accessioned2020-12-07T10:13:57Z
dc.date.available2020-12-07T10:13:57Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/129879
dc.description.abstractBu araştırma, ortaokul matematik öğretmenlerinin tanımsızlık kavramına yükledikleri anlamları belirlemeyi ve onların farklı tanımsızlık türlerini nasıl kavramsallaştırdıklarını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırmanın modeli nitel araştırma modellerinden odak grup görüşmesi modelidir. Bu modelde amaç, anlam çıkarmak değil anlamak; genellemek değil, çeşitliliği tanımlamak; katılımcılar hakkında açıklama yapmak değil, katılımcıların durumu nasıl algıladığını ortaya çıkarmaktır (Kreuger, 1994). Odak grup görüşmesinin moderatörlüğünü aynı zamanda çalışmanın danışmanlığını da yapan Gaziantep Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğretim üyesi olarak çalışan bir alan uzmanı yapmıştır.Araştırmanın verileri görüşmeye katılan öğretmenlerin yaptığı açıklamalarının içerik analizi yöntemi ile analizinden edilmiştir. Yapılan analizde katılımcıların farklı tanımsızlık türleri bağlamında, matematiksel anlamda tanımsızlığa yükledikleri anlamlar, kendi ifadelerine sadık kalarak kodlanmıştır. Bu kodlar daha sonra benzer yönlerine göre kategoriler ve temalar halinde düzenlenerek bulgulara dönüştürülmüş ve tablolar halinde sunulmuştur.Araştırmanın sonucunda katılımcıların tanımsızlık kavramına bağlama göre değişen farklı anlamlar yükledikleri ve tanımsızlığı farklı şekillerde kavramsallaştırdıkları tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThis research aims to identify the coding of undefined made by the secondary school mathematics teachers and to clarify how they conceptualize the various types. There search method is focused group interview which is already a type of qualitative type. In this method, the aim is not to define codes but understand, not to generalize but to clarify the variety, not to make descriptions about a subjects but to find out how they concept (Kreuger, 1994). The coordinating of the focused group interview is realized by a field expert who is a lecturer of Gaziantep University and the supervisor of this study at the same time.The data is gathered by analyzing the expressions made by the subject teachers. In the analysis, the codes made for the undefined are coded taking the subjects definitions for the various undefined types. These codes are converted to findings after designing to their categories and the similarities and shown as figures.As a result of the research, it is found out that the subjects made different definitions to undefined change to context and then conceptualized them differently.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul matematik öğretmenlerinin tanımsızlık kavramına yükledikleri anlamların ve tanımsızlığı kavramsallaştırma şekillerinin incelenmesi
dc.title.alternativeAn investigation of secondary mathematics teachers' perception and conceptualization of the notion of `Undefined`
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmUndefined
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmBranch teachers
dc.subject.ytmExplanation
dc.subject.ytmConceptualization
dc.identifier.yokid10113242
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid441088
dc.description.pages87
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess