Ortaokul matematik öğretmenlerinin tanımsızlık kavramına yükledikleri anlamların ve tanımsızlığı kavramsallaştırma şekillerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Özmantar, Mehmet Fatih | |
dc.contributor.author | Özbey, Nuh | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:13:57Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:13:57Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/129879 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, ortaokul matematik öğretmenlerinin tanımsızlık kavramına yükledikleri anlamları belirlemeyi ve onların farklı tanımsızlık türlerini nasıl kavramsallaştırdıklarını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırmanın modeli nitel araştırma modellerinden odak grup görüşmesi modelidir. Bu modelde amaç, anlam çıkarmak değil anlamak; genellemek değil, çeşitliliği tanımlamak; katılımcılar hakkında açıklama yapmak değil, katılımcıların durumu nasıl algıladığını ortaya çıkarmaktır (Kreuger, 1994). Odak grup görüşmesinin moderatörlüğünü aynı zamanda çalışmanın danışmanlığını da yapan Gaziantep Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğretim üyesi olarak çalışan bir alan uzmanı yapmıştır.Araştırmanın verileri görüşmeye katılan öğretmenlerin yaptığı açıklamalarının içerik analizi yöntemi ile analizinden edilmiştir. Yapılan analizde katılımcıların farklı tanımsızlık türleri bağlamında, matematiksel anlamda tanımsızlığa yükledikleri anlamlar, kendi ifadelerine sadık kalarak kodlanmıştır. Bu kodlar daha sonra benzer yönlerine göre kategoriler ve temalar halinde düzenlenerek bulgulara dönüştürülmüş ve tablolar halinde sunulmuştur.Araştırmanın sonucunda katılımcıların tanımsızlık kavramına bağlama göre değişen farklı anlamlar yükledikleri ve tanımsızlığı farklı şekillerde kavramsallaştırdıkları tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | This research aims to identify the coding of undefined made by the secondary school mathematics teachers and to clarify how they conceptualize the various types. There search method is focused group interview which is already a type of qualitative type. In this method, the aim is not to define codes but understand, not to generalize but to clarify the variety, not to make descriptions about a subjects but to find out how they concept (Kreuger, 1994). The coordinating of the focused group interview is realized by a field expert who is a lecturer of Gaziantep University and the supervisor of this study at the same time.The data is gathered by analyzing the expressions made by the subject teachers. In the analysis, the codes made for the undefined are coded taking the subjects definitions for the various undefined types. These codes are converted to findings after designing to their categories and the similarities and shown as figures.As a result of the research, it is found out that the subjects made different definitions to undefined change to context and then conceptualized them differently. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul matematik öğretmenlerinin tanımsızlık kavramına yükledikleri anlamların ve tanımsızlığı kavramsallaştırma şekillerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | An investigation of secondary mathematics teachers' perception and conceptualization of the notion of `Undefined` | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Undefined | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Branch teachers | |
dc.subject.ytm | Explanation | |
dc.subject.ytm | Conceptualization | |
dc.identifier.yokid | 10113242 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 441088 | |
dc.description.pages | 87 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |