Öğretim elemanlarının mükemmeliyetçilik ile tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkinin farklı değişkenler açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Özkamalı, Eyyüp | |
dc.contributor.author | Kalkan Dişbudak, Şerife | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:13:54Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:13:54Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/129872 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, öğretim elemanlarının mükemmeliyetçilik boyutları ile tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkiyi farklı değişkenler açısından incelemek ve öğretim elemanlarının mükemmeliyetçilik ve tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkileri belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Amaç doğrultusunda kişisel bilgi formu, Çok Boyutlu Mükemmeliyetçilik Ölçeği ve Maslach Tükenmişlik Ölçeği; 2012–2013 Eğitim-Öğretim yılında Türkiye genelinde belirlenen devlet ve vakıf üniversitelerinde görev yapmakta olan 419 öğretim elemanına uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde İlişkisiz Örneklemler t-Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) ve Pearson Momentler Çarpımı Korelâsyon katsayısı (r) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; öğretim elemanlarının demografik özelliklerine göre mükemmeliyetçilik boyutlarının ve tükenmişlik düzeylerinin anlamlı farklılıklar gösterdiği sonucuna varılmıştır. Ayrıca mükemmeliyetçilik ölçeğinde bulunan hatalara aşırı ilgi, davranışlardan şüphe, aile beklentileri, ailesel eleştiri ve kişisel standartlar alt ölçeklerinin, toplam tükenmişlik ve tükenmişliğin alt boyutları ile pozitif ilişki gösterdiği görülmektedir.Anahtar Kelimeler: Mükemmeliyetçilik, Tükenmişlik, Öğretim Elemanları | |
dc.description.abstract | In this study, the relationship between burnout dimensions of perfectionism with instructors from the view point of different variables and it conducted the teaching staff in order to determine the relationship between perfectionism and burnout. On the purpose, personal information form, Multidimensiona lPerfectionism Scale and the Maslach Burnout Inventory; 2012-2013academic year in Turkey was applied to 419 faculty members who work in state and private universities throughout the set. In the analysis of data obtained from unrelated Sample t-Test, one-way analysis of variance (ANOVA) and Pearson Product Moment Correlation coefficient (r) is used. Research; According to the demographics of the teaching staff of the results showed significant differences in the size of perfectionism and burnout levels were reached. In addition, concern over mistakes in the perfectionism scale , suspected of behavior , family expectations , family and personal standards subscale of criticism , it is seen that a positive relationship with the dimensions of total exhaustion and burnout.Keywords: Perfectionism, Burnout, Instructor | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Öğretim elemanlarının mükemmeliyetçilik ile tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkinin farklı değişkenler açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Perfectionism size of staff of the relationship between burnout level with different variations in terms of investigation | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Burnout | |
dc.subject.ytm | Burnout level | |
dc.subject.ytm | Instructors | |
dc.subject.ytm | Perfectionism | |
dc.identifier.yokid | 10116271 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 441094 | |
dc.description.pages | 99 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |